Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا رزاقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: موارد آنفلوآنزا در کاشان از نوع A و B بوده است که موارد نوع A به طور معمول از شدت بیشتری برخوردار است و بیشتر باعث همه گیری در جامعه می‌شود.

او، با تاکید بر وجود علائم آنفلوانزا شامل تب، گلو درد، سرفه و بدن درد افزود: فرد مبتلا به این علائم به پزشک مراجعه و دارو‌های تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او، فرد مبتلا ضمن استراحت در منزل، از تماس با دیگران خودداری کند و در صورتیکه پزشک دستور بستری شدن داد به توصیه پزشک عمل کند.

راه‌های ابتلا به آنفلوآنزا و معرفی گروه‌های در معرض مبتلا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزا از راه تماس مستقیم همانند دست دادن، روبوسی به دیگران و تماس غیر مستقیم مانند تماس با ترشحات و وسایل آلوده بیمار و یا ورود ویروس از طریق هوا هنگام عطسه و سرفه به دیگران سرایت می‌کند.

دکتر رزاقی، رعایت آداب سرفه توسط بیماران با گرفتن دستمال جلوی دهان و سپس انداختن دستمال را در کیسه نایلون در سطل دردار تاکید کرد و گفت: گروه‌هایی مانند افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران ریوی و قلبی، مبتلایان به سرطان که تحت درمان هستند، افرادی که دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، مبتلایان به بیماری‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی، افرادی که نارسایی کبد و کلیه دارند و افرادی که دیابت دارند و دیابت خود را به خوبی کنترل نمیکنند، بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزای شدید هستند.

او، در پایان افزود: فعالیت ویروس آنفلوآنزای فصلی تقریبا از اوایل آبان ماه در کاشان شروع شده، است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان آنفولانزا سرماخوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شب سعدی» در کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، «شب سعدی در کاشان» نام محفلی است که در آستانۀ روز بزرگ‌داشت شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار می‌شود.

در این آئین مهدی نوریان، عبدالرضا مدرس‌زاده، سعید شفیعیون، مجید زهتاب، مهرداد چترایی و علی میرانصاری سخنرانی می‌کنند و علی‌اصغر شاه‌زیدی به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

این برنامه، جمعه، ٣١ فروردین، ساعت ١٩ در سرای عامری‌های کاشان برپا می‌شود.

کد خبر 6081753

دیگر خبرها

  • ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان باید به‌موقع مورد بررسی قرار بگیرد
  • آنتی‌بیوتیک‌ها سرفه را کاهش نمی‌دهند، حتی اگر عفونت باکتریایی باشد
  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • شب سعدی فردا در کاشان
  • شب سعدی در کاشان
  • «شب سعدی» در کاشان برگزار می‌شود
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • بازدید نماینده ولی فقیه در کاشان از گروه موشکی ۸۴۰ ارتش
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟