Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: با آغاز فصل سرما ممکن است حیات‌وحش در روستاهای کوهستانی رویت شود.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی طارم در هنگام بارش برف و برودت هوا، حیات‌وحش مناطق تحت مدیریت سازمان از بالادست مناطق (ارتفاعات) به پایین دست که نسبتاً آب و هوای گرمسیری داشته و برف‌گیر نیست و علوفه و تغذیه کافی برای حیات‌وحش وجود دارد، حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که طبق روال سال‌های گذشته امسال نیز علوفه کافی برای مواقع بحرانی ذخیره شده است، ادامه داد: با بارش برف و پوشیده شدن مراتع از برف، توزیع علوفه در مناطق مورد نیاز انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به این‌که با توجه به آغاز فصل سرما احتمال جابه‌جایی و گذار حیات‌وحش وجود دارد، تصریح کرد: از همه مردم و دوست‌داران محیط زیست تقاضا می‌شود هوای حیات‌وحش مناطق را داشته باشند و این ارگان را در امر حفاظت بهتر از محیط زیست که متعلق به همه جامعه است، یاری کنند.

وی با بیان این‌که با بارش‌های سنگین احتمال رویت حیات‌وحش در اطراف روستاهای کوهستانی، امری طبیعی است، یادآور شد: مردم در صورت رویت گونه‌های وحشی نباید هیچ‌گونه عکس‌العملی در جهت شکار انجام دهند، بلکه مراتب را به نزدیک‌ترین محیط‌بانی اطلاع دهند تا در زمان کم مأموران اعزام شوند.

عباسی تاکید کرد: این حیوانات هیچ‌گونه خطری ندارند و تنها برای پناه یا یافتن غذا و سرپناه به روستاهای کوهستانی می‌آیند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طارم با اشاره به قرارگیری منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر و وجود گونه‌هایی مانند کل و بز در این منطقه، تاکید کرد: تأمین علوفه گونه‌های حیات‌وحش نقاط حفاظت شده استان در روزهای سرد سال همواره یکی از موضوعات مهم در بخش محیط زیست استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان حیات وحش علوفه سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوقلوزایی حیات وحش خاییز کهگیلویه

تصویری از دوقلوزایی بزهای کوهی از سوی محیط بانان منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه در فروردین امسال ثبت شده است که شرایط خوب آب و هوایی، وجود پوشش گیاهی مناسب بهاری در منطقه جهت تغذیه طبیعی و ایجاد امنیت و آرامش برای حیات وحش دست به دست هم داده تا شاهد زایش و چند قلوزایی در این منطقه باشیم.

منطقه حفاظت شده خائیز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزارو ۳۸۵ هکتار دارای پوشش گیاهی بلوط، بنه، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است.
گونه‌های جانوری این منطقه شامل شامل کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است.

منطقه حفاظت شده خائیز با پوشش جانوری و گیاهی محنصربفردش به عنوان یکی از مهمترین زیستگاههای حیات وحش کشور و کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود طی این سالها جمعیت حیات وحش آن بخصوص کل و بز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • دوقلوزایی حیات وحش خاییز کهگیلویه
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم
  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد
  • مناطق ممنوعه کوهنوردی آذربایجان‌شرقی در فصل بهار اعلام شد
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • «آق‌داغ» زیستگاه ایمن پلنگ ایرانی