Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ های صحرایی به صورت مستمر در استان هرمزگان و استان های همجوار در حال انجام می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی باقرزاده همائی ظهر امروز اظهار کرد: براساس هشدار دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو مبنی بر احتمال مهاجرت مجدد ملخ صحرایی از مناطق تولید مثل تابستانه در مرز بین کشورهای هند وپاکستان به سوی نوار ساحلی دریای عمان خصوصا جنوب استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، این ملخ ها در حال حرکت بوده و مقصد آنها شبه جزیره عربستان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی باقرزاده افزود: احتمال ریزش درصدی از این دسته های ملخ در استان های جنوبی وجود داشته که اقدامات لازم جهت ردیابی و مبارزه انجام خواهد شد.

وی در ادامه خواستار همیاری سایر دستگاههای دولتی و بهره برداران شد و ادامه داد: پیگیری لازم جهت تخصیص اعتبار جهت ردیابی و مبارزه با ملخ در حال انجام می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: طبق دستورالعمل سازمان حفظ نباتات کشور، عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ های صحرایی به صورت مستمر در استان هرمزگان و استانهای همجوار در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به برگزاری 4 جلسه ستاد عالی گیاهپزشکی استان هرمزگان و ستاد بحران به ریاست فرماندار در تمامی شهرستانها با محوریت ملخ صحرایی و جلسات ستاد ملخ صحرایی افزود: تمامی این جلسات منجر به تصمیماتی برای رفع نیازها، مسایل مرتبط با عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ شد و اکیپ های ردیابی در تمامی شهرستان ها ساماندهی شده و عملیات ردیابی بالافاصله بعد از هشدار فائو در فاز جدید ریزش ملخ ها آغاز شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه بلافاصله پس از مشاهده دسته جات ملخ ها در شهرستان های شرقی و جنوبی عملیات مبارزه آغاز شد، خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 960 هکتار مبارزه با ملخ انجام شده و عملیات ردیابی مبارزه در تمامی شهرستان های این استان به طور شبانه روز در حال انجام می باشد.

باقرزاده ابراز داشت: در حال حاضر این دسته جات محدودی از ملخ ها در شهرستان های سیریک ، جاسک، بشاگرد و میناب در حال جابجایی هستند.

به گفته وی، در مبارزه با ملخ ها تمامی تمهیدات لازم انجام شده و آمادگی در تمامی شهرستان ها وجود دارد اما با توجه به پیش بینی های انجام شده و احتمال گسترده شدن هجوم ملخ ها همیاری و مساعدت دستگاههای دولتی و نیروهای مردمی ضروری است.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده تمامی ملزومات مبارزه اهم از اکیپ های مبارزه و تجهیزات سموم تامین شده و عملیات تا پایان فصل زراعی به صورت مستمر در تمامی شهرستان ها ادامه خواهد داشت.

باقرزاده همائی در پایان اظهار داشت: موج ریزش ملخ های صحرائی در 14 آبان ماه جاری در منطقه بشاگرد گزارش شده که اکیپ های ردیابی و مبارزه در آن شهرستان رصد مناطق را انجام داده و در حال حا ضر 50 هکتار مبارزه با این آفت انجام گرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان جهاد کشاورزی عمان مهاجرت هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!

ایتنا -  نکته‌ای که بهتر است درباره این حلقه هوشمند بدانید این است که برای ردیابی در ورزش نیز چندان مفید نیست، زیرا احتمالا نمی‌خواهید گجت 300 دلاری خود را در باشگاه به خطر بیندازید!
در ماه فوریه، سامسونگ حلقه گلکسی را معرفی کرد، که گجتی برای پایش سلامت است و در اواخر امسال عرضه می‌شود. این حلقه به طور مداوم خواب، تنفس، حرکت و چرخه قاعدگی را کنترل می‌کند.

به گزارش ایتنا، بلومبرگ گزارش داد که اپل نیز در حال انجام تحقیقات در مورد پلتفرم حلقه هوشمند خود است. هر دو شرکت به صورت نیمه‌علنی به دنبال حلقه Oura، پیشرو بازار حلقه‌های هوشمند هستند. 

Oura،  خواب، دما، فعالیت، بازیابی پس از ورزش و چرخه قاعدگی را ردیابی می‌کند. این حلقه یک شگفتی مهندسی است که قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم را در چنین حلقه کوچک و ظریفی تعبیه کرده است.

اما این حلقه هوشمند یک مشکل بزرگ دارد. نکته منفی‌ Oura این است که هیچ راهی برای دسترسی به داده‌هایی که حلقه جمع‌آوری می‌کند وجود ندارد، مگر اینکه تلفنی در دست داشته باشید.

این معضل، یعنی همین شکاف کوچک بین داشتن اطلاعات و دسترسی آسان به آن یک مشکل است. اگر امتیاز آمادگی شما که معیار اختصاصی Oura برای سلامت کلی است به زیر سطح معینی برسد، می‌توانید اعلان دریافت کنید. 

 نکته دیگری که بهتر است درباره این حلقه هوشمند بدانید این است که برای ردیابی در ورزش نیز چندان مفید نیست، زیرا احتمالا نمی‌خواهید گجت 300 دلاری خود را در باشگاه به خطر بیندازید!

 
از آنجایی که تقریبا هیچ روش دسترسی مستقیم (بجز اتصال به گوشی هوشمند) به دیتای  Oura ندارید، احتمال اینکه به طور کلی فراموش کنید که چنین حلقه هوشمندی با این امکانات در انگشت شما وجود دارد، زیاد است!  اگر از حلقه برای ردیابی تناسب اندام خود استفاده می‌کنید به این دلیل که ساعت هوشمند ندارید و یا همیشه در حال بررسی آمار خود هستید، آن وقت برای شما کارساز خواهد بود.

ناگفته نماند که حلقه‌های هوشمند فرصت زیادی برای اثبات توانایی‌های خود به کاربران ندارند!  هر دو کمپانی اپل و سامسونگ برنامه‌های اختصاصی ردیابی سلامتی دارند و به احتمال زیاد کاربری که یکی از این دو حلقه را بخرد، دلیل کمتری برای تغییر آن در آینده خواهد داشت.

اگر حلقه‌های هوشمند را با ساعت‌های هوشمند مقایسه کنید که مجهز به ردیابی سلامت، پیام‌رسانی، تعامل با اپلیکیشن و پرداخت‌های موبایلی هستند، متوجه می‌شوید که حلقه‌های هوشمند فاقد این ویژگی‌ها هستند.

شاید همین، یکی از دلایلی باشد که غول‌های فناوری حهان، حالا دیگر به جای تلاش برای ارائه محصولات جدید، فقط از رقبای کوچک‌تر خود کپی و آنها را نابود می‌کنند. حلقه‌های هوشمند بازار کوچکی خواهند داست، البته بازاری که فناوری‌های بزرگ می‌توانند با زمان و تلاش بسیار کم بر آن مسلط شوند. این دستگاه‌ها هم کم و بیش به طرفداران سرسخت فروخته خواهند شد. 

دیگر خبرها

  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار و قدرت به جهانیان بود
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیل‌بندهای ۲ بلوار شهر ایلام
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان
  • زمان پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • قطعی برق در برخی شهرستان‌های هرمزگان به علت سیلاب
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی