Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام امینی، با اشاره به اینکه در برخی از شهر‌ها همچون مشهد بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیماران بخش‌های مراقبت‌های ویژه را بیماران مبتلا به آنفلوآنزای شدید تشکیل می‌دهند، گفت: آمار مرگ و میر این بیماران بستگی به بیماری‌های زمینه‌ای، سن و شدت درگیری‌های تنفسی و قلبی بیمار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با پذیرش این بیماران در بخش‌های ویژه و اقدامات درمانی مناسب تحت نظر متخصصین مراقبت‌های ویژه تا حد زیادی مرگ و میر این بیماران کاهش یافته است.

امینی ادامه داد: بیماری آنفلوانزا در زنان باردار مخاطرات بیشتری هم برای جنین و هم مادر به همراه دارد که امیدواریم وزارت بهداشت، اقدامات لازم جهت تجهیز بخش‌های ویژه به دستگاه‌های حمایتی قلبی ریوی نظیر اکمو برای کاهش میزان مرگ و میر این بیماران خصوصا مادران باردار انجام دهد.

وی، به برگزاری هفتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران در روز‌های ۱۸ تا ۲۰ دی ماه ۹۸ در مرکز همایش‌های رازی تهران اشاره کرد و گفت: این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه مراقبت‌های ویژه برگزار می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه علاوه بر ارائه کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه مراقبت‌های ویژه آخرین دستاورد‌های علمی نیز در این زمینه ارائه خواهد شد، افزود: همچنین در این کنگره تبادل اطلاعات میان شرکت‌کنندگان و اساتید انجام می‌گیرد.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران، ادامه داد: موضوعاتی همچون مراقبت ویژه در بیماران با مشکلات مغزی، قلبی، ریوی و کلیوی همچنین بیماران مبتلا به مشکلات عفونی مانند آنفلوآنزا در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد همچنین امسال مبحث مراقبت‌های ویژه در بیماران سوختگی، اطفال، اعصاب و تصویربرداری نیز به مباحث اصلی اضافه شده و به موضوعاتی در این راستا پرداخته خواهد شد.

امینی در پاسخ به سوالی در مورد آمار مرگ و میر بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه اظهار داشت: این مسئله تا حد زیادی بستگی به بیماری زمینه‌ای بیماران و شرایط حاد اولیه آن‌ها و نارسایی ارگان‌های حیاتی بیماران دارد که بیشترین مرگ و میر در بخش‌های مراقبت ویژه داخلی و کمترین آن مربوط به بخش‌های مراقبت ویژه جراحی است چرا که اکثر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه داخلی بیماری‌های زمینه‌ای زیادی داشته و سن بالاتری دارند که احتمال فوت آنان را بیشتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد همچنین در بخش‌های مراقبت سوختگی میزان مرگ و میر به ویژه در شرایطی که درصد سوختگی بیمار بسیار بالا است بیشتر است و به طور کلی این مسئله نه به دلیل متبحر نبودن پزشکان بلکه به دلیل شرایط حاد اولیه بیمار رخ می‌دهد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد موضوع آنفلوانزا گفت: آمار رسمی بیماران مبتلا به آنفلوانزا که در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند را ندارم، وزارت بهداشت هم هنوز آماری در این زمینه اعلام نکرده، ولی این آمار در شهر‌های مختلف متفاوت است و در شهر مشهد، در حال حاضر آمار افراد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه به دلیل بیماران مبتلا به آنفلوانزای شدید حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر شده است.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد خدایی با اشاره به اینکه ارتباط الکترونیکی تأمین‌اجتماعی و بیمه سلامت، ارتباطی دائمی است و اطلاعات بیمارانی که تحت پوشش تأمین‌اجتماعی و در دسته بیماران مشمول حمایت از صندوق بیماران خاص هستند، به‌صورت مستمر به بیمه سلامت ارسال می‌گردد، اظهار داشت: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، در دولت سیزدهم و در سازمان بیمه سلامت برای حمایت مؤثرتر از همه آحاد جامعه در برابر هزینه‌های بیماری‌های پرمخاطره و بیماری‌های مزمن تشکیل شده است. هر ساله اعتبار مشخصی در بودجه برای حمایت از این بیماران پیش‌بینی می‌شود و در اختیار این صندوق قرار می‌گیرد. بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش تأمین‌اجتماعی نیز با معرفی و ارائه اطلاعات از سوی این سازمان، علاوه بر خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی؛ مشمول حمایت‌های مورد تعهد صندوق یادشده و کاهش سهم فرانشیز پرداختی هستند.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل این بیماران که بیشترین مراجعات آنان را در پی دارد مربوط به هزینه‌های داروهای مورد مصرف آنان است. تا پیش از این، بیماران خاص تحت پوشش تأمین‌اجتماعی، بعد از تهیه داروهای تجویزی باید به واحدهای خسارات متفرقه مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی در استان خود مراجعه می‌کردند تا مابه‌التفاوت سهم مورد تعهد این صندوق در مورد داروهای مشمول را دریافت کنند. با جلسات و نشست‌های متعددی که میان تأمین‌اجتماعی و بیمه سلامت برگزار شد در حال حاضر، ارتباط برخط داروخانه‌ها با سازمان بیمه سلامت برقرار شده است.

به این ترتیب سهم مورد تعهد صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در همان لحظه نسخه‌پیچی در داروخانه محاسبه و از فرانشیز پرداختی بیمه‌شده کسر می‌شود. درواقع دیگر نیازی به مراجعه حضوری این بیماران به واحدهای خسارات متفرقه نیست. در خصوص اتصال سایر مراکز پاراکلینیک مانند فیزیوتراپی، آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن، ام. آر. آی و … به این سامانه نیز هماهنگی‌ها و جلسات بین این دو سازمان هنوز در حال پیگیری است.

معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: بیماران خاص و صعب‌العلاج از این پس در هنگام مراجعه به داروخانه‌ها برای دریافت داروهای تجویزی، چنانچه داروی تجویزی برای آنان از داروهای مشمول حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج باشد، به‌صورت برخط و خودکار از حمایت این صندوق در زمینه فرانشیز دارو بهره‌مند خواهند شد و نیازی به اقدام خاصی از سوی این بیماران نیست.

وی همچنین گفت: در مورد بیماران مبتلا به بیماری‌های پرمخاطره مانند هموفیلی، تالاسمی، ام. اس، سرطان، اوتیسم و بیماری‌های ژنتیک و برخی دیگر از بیماری‌ها، بهره‌مندی از حمایت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، منوط به تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها است. در مورد بیماری‌های مزمن دیابت و فشار خون نیز امکان نشان‌دار شدن بیماران به عنوان بیمار مشمول این حمایت‌ها، توسط پزشکان متخصص و در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک فراهم شده است.

خدایی در مورد هزینه‌های بستری بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها ملزم شده‌اند مقررات مربوط به حمایت‌های صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج را در سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستانی (HIS) ثبت کنند. به این ترتیب در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه‌های پایه، سهم این صندوق از هزینه‌های درمان بیمار به‌صورت برخط و خودکار محاسبه می‌شود. در بیمارستان‌های خصوصی غیر طرف قرارداد بیمه‌های پایه نیز این بیماران می‌توانند بعد از ترخیص و با ارائه اسناد و مدارک هزینه‌های بیمارستانی به واحدهای خسارات متفرقه، سهم صندوق یادشده را دریافت کنند.

گفتنی است طبق بند (ن) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ حمایت‌های ویژه‌ای برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفته شده و صندوق ویژه‌ای برای حمایت از این بیماران در دولت سیزدهم تشکیل شده است. موضوع فعالیت این صندوق، فراهم‌آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت‌محور مرتبط با بیماری خاص و صعب‌العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات باز توانی و توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل و نظایر آن است فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

کد خبر 6087271

دیگر خبرها

  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید