Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@12:42:43 GMT

اتفاقات حوزه معلولان را به جریان تبدیل کرده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۴۲۵

اتفاقات حوزه معلولان را به جریان تبدیل کرده‌ایم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری معلولان در شهر میراث جهانی یزد گفت: تلاش کرده‌ایم تا اتفاقات مرتبط با حوزه معلولان در شهر یزد را به یک جریان تبدیل کنیم.

سپنتا نیکنام در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به اینکه شورای شهر یزد برای مناسب سازی و در دسترس بودن شهر یزد برای معلولان و توان خواهان ردیف بودجه مصوب کرده است؛ اظهار کرد: در سال جاری بالغ بر یک میلیارد تومان برای مناسب سازی شهر یزد در نظر گرفته‌ایم و در تلاش برای تزریق بودجه‌های بیشتری به این موضوع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ناظرانی از سوی شورای شهر منتخب شده اند تا مناسب سازی شهری را رصد و به صورت ماهیانه گزارش‌های خود را به شورای برای بررسی و اقدام لازم ارسال کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با اشاره به اینکه سالانه ۱۳میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی‌ در شهریزد هزینه می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه از این مبلغ معلولین سهمی نداشتند بنابراین شورا خودش را ملزم کرد تا برنامه ای  در این خصوص  ارایه کند که نهایتا به خرید دو دستگاه اتوبوس های ویژه معلولان انجامید و در اختیار انجمن‌های تخصصی این حوزه قرار گرفت تا خدمات مناسب به معلولان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی لازم برای پیمانکاران شهری برگزار شده است، افزود: در صورتی که امضای ناظر شورا که دارای معلولیت است در برگه تحویل پروژه نباشد، پایان کار پروژه‌های عمرانی تایید نمی‌شود.

نیکنام در پایان تاکید کرد: هدف ما احقاق حقوق همه اقلیت ها در شهر است که قشر معلولان نیز جزئی از این اقلیت‌ها  هستند.

کد خبر 399721

منبع: ایمنا

کلیدواژه: یزد سپنتا نیکنام گردشگری معلولان شوراي شهر يزد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام

ه نقل از جولات، مسیرهای رنگی که برای عبور ویلچر اختصاص داده شده است، از منطقه غزه در حومه مکه مکرمه آغاز شده و به صحن‌های شمالی مسجد الحرام می‌رسد. بدین وسیله معلولان دارای ویلچر می‌توانند برای انجام مناسک حج به سهولت و با آرامش وارد مسجد الحرام شوند. این مسیرهای رنگی مجاور مسیر زائران پیاده بیت‌الله الحرام و در کنار طرح توسعه شمالی مسجد الحرام است که با علامت‌های خاصی که بر روی زمین قرار داده شده مشخص شده است تا معلولان دارای ویلچر را به سمت مسجد الحرام هدایت کند. مسیرهای برگشت نیز با خطوط و فلش‌هایی مشخص شده‌اند تا ورود و خروج به مسجد الحرام برای این گروه تسهیل شود. مسیرهای ویژه زائران ویلچری عبارتند از: دو مسیر شمال مسجد الحرام که به صورت رنگی جدا شده است که از پل حجون تا صحن‌های حرم مسجد الحرام ادامه دارد و در کنار مسیر زائران پیاده با علامت‌هایی مشخص شده است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی