Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@16:34:27 GMT

ضرورت افزایش خدمات اجتماعی در حوزه سلامت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۴۶۷

ضرورت افزایش خدمات اجتماعی در حوزه سلامت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:  اولویت اوقاف این است که خدمات اجتماعی در حوزه سلامت افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جلسه احیای موقوفات اظهار کرد: این اداره در سال جاری دارای 6 اولویت است که در قالب آن 6 پروژه که برای اجرای آن در استان بحث است، باید اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: درختکاری 420 هکتاری ته‌دره، طرح جامع امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، توسعه و تعمیر و مرمت طرح جامع حرم قیدار نبی (ع)، طرح جامع امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر، تفکیک موقوفه زره‌کوبند اولویت‌های اوقاف برای فعالیت است.

 

 

وی با اشاره به اینکه عملکرد متمرکز طبق سیاست‌های سازمان اوقاف و اجرای نیات حوزه‌های علمیه نیز از دیگر موضوعاتی است که در اداره کل اوقاف مورد توجه است، گفت: عمده درآمد اوقاف استان از محل حوزه‌های علمیه از قیدار است.

 

 

کرمی با بیان اینکه اولویت اوقاف این است که خدمات اجتماعی در حوزه سلامت افزایش پیدا کند، افزود: برنامه ما این است که از نیات متفرقه پرهیز کنیم و چون خدمات تجمیع نیست.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: شناسایی املاک قابل سرمایه‌گذاری در استان و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه، آزادی ۱۲ زندانی در سطح استان، ارتباط با اساتید دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان، بحث وصول مطالبات و ارائه راهکار در این
حوزه برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه تبلیغ وقف از طریق اصحاب رسانه از دیگر اولویت‌های اوقاف است.

 

وی  گفت: ارائه برنامه‌های مدون و قابل اجرا، بحث انجام فعالیت‌های قرآنی به طوری که رضایت مردم و مسؤولان را در بر داشته باشد، ارائه گزارش به مسؤولان بالادستی و نظارتی و مردم، بررسی مشکلات موقوفات به صورت تخصصی، تلاش برای تقویت حوزه معاونت فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در اولویت اوقاف است.

 

 

این مقام مسئول در ادامه به بحث حفظ جایگاه سازمانی اوقاف نیز تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اوقاف در تعامل با ادارات همین موضوع است.

 

 

کرمی با اشاره به اینکه پیگیری بودجه دولتی اوقاف نیز باید در سطح استانی و کشوری مورد توجه قرار گیرد، گفت: این موضوع به علت اینکه همه بر این باورند که اوقاف درآمدهای دیگری از محل موقوفات دارد، مغفول واقع شده در صورتی که این دو موضوع ربطی به هم ندارد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد مسجد استان همدان وقف و موقوفات مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدامات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
علی‌ضامن صالحی‌فرد گفت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، گفت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.
صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و امسال هم هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان در سال گذشته، افرود: در این پویش بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هچون دیالیز کمک کننده بوده است.

دیگر خبرها

  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت