Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@18:57:50 GMT

از اروپایی‌ ها ناراضی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۵۹۱

وزیر امور خارجه گفت: ایران از میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو به اجرای برجام ناراضی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ظریف بامداد امروز، دوشنبه (۱۸ آذر) پس از ورود به ترکیه جهت شرکت در هشتمین نشست وزیران امور خارجه کشور‌های عضو اجلاس «قلب آسیا» که با محوریت بررسی روند توسعه افغانستان و آخرین تحولات این کشور برگزار می‌شود، درباره این سفر افزود: روابط ما با کشور‌های همسایه، روابط ویژه‌ای است و بیشترین سفر‌ها را از ابتدای پذیرش مسئولیت تاکنون به کشور‌های همسایه از جمله ترکیه و روسیه داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، درباره اهداف برگزاری اجلاس قلب آسیا نیز گفت: این اجلاس برای هماهنگی همکاری‌های منطقه‌ای با افغانستان به منظور ایجاد ثبات و توسعه همه‌جانبه در این کشور شکل گرفته است.   در این چند سال کشور‌های مختلف، مسئولیت‌های مختلفی در این ارتباط بر عهده گرفته‌اند که مسئولیت ایران بحث آموزش در افغانستان بوده است.

ظریف ادامه داد: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان و تحولات مربوط به مذاکرات روند صلح در این کشور، اکنون شاهد شرایط ویژه‌ای در افغانستان هستیم و ضرورت دارد کشور‌های منطقه و همسایه افغانستان نقش فعال‌تری را در روند صلح و بازسازی این کشور ایفا کنند.   به همین دلیل این اجلاس فرصت خوبی برای کشور‌های مختلف برای بحث و گفتگو در حوزه‌هایی است که می‌تواند به افغانستان و روند صلح در این کشور کمک کند.

وزیر امور خارجه، همچنین تاکید کرد که در جریان و حاشیه این اجلاس ممکن است با برخی مقامات شرکت‌کننده در اجلاس از کشور‌های دیگر نیز رایزنی و گفتگو کند.

وی، در پاسخ به پرسشی درباره نشست کمیسیون مشترک برجام که جمعه گذشته در وین برگزار شده بود و همچنین دیگر مسائل مرتبط با این توافق بین‌المللی گفت: ما حتماً از میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو به اجرای برجام ناراضی هستیم و این موضوع در جمعه به صورت واضح از ایران و همچنین دو کشور غیر اروپایی برجام یعنی روسیه و چین با صراحت و با هماهنگی قابل توجهی از سه کشور مطرح شد.

ظریف گفت: در این جلسه همچنین، ضرورت اجرای واقعی تعهدات برجامی از دیگران و اینکه ایران همواره آمادگی داشته در صورت اجرای تعهدات از طرف‌های دیگرِ عضو این توافق بین‌المللی، اقدامات خود مبتنی بر ماده ۳۶ برجام را متوقف کند، تاکید شد.

وزیر امور خارجه در پایان، گفت: اقدام جدید شش کشور اتحادیه اروپا برای پیوستن به اینستکس، اقدام مثبت،  ولی آنچه لازم است شاهد آن باشیم، عملیاتی شدن اینستکس است که با امضای تفاهم‌نامه بین طرف ایرانی و اروپایی اینستکس، احتمال اینکه این روش و مکانیزم در آینده به اجرا درآید، وجود دارد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اروپایی ها برجام ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، منتخب مردم قم در مدرسه علمیه خواهران شهید غفاری ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، گفت: رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی مرتکب شد و با زدن سفارت ایران زمینه را برای انتقام سخت فراهم کرد.

وی افزود: حمله به سفارتخانه یک کشور حمله به خاک آن کشور تلقی می‌شود به همین دلیل ایران از این حق برخوردار شد که به خاک اسرائیل حمله کند.

روانبخش گفت: ایران با برنامه‌ای بسیار حساب شده و با اطلاع دادن به همه کشور‌های همسایه و اروپایی و امریکایی حتی زمان پاسخ را هم مشخص کرد.

نماینده مردم قم افزود: ایران به رغم تقاضای امریکا و اسرائیل و کشور‌های اروپایی و منطقه‌ای انتقام سختی گرفت که در نوع خود تاکنون بی‌نظیر بوده است.

وی بیان داشت: موشک‌های ایرانی از لایه‌های مختلف عبور کرد و به هدف اصابت کرد.

روانبخش گفت: همه دنیا فهمیدند ایران می‌تواند رژیم اشغالگر را از روی زمین محو کند شعار ۲۵ سال نابودی اسرائیل یک شعار نیست بلکه واقعیت دارد.

 

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست