Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@01:51:15 GMT

مجلس باید تلفیقی از تمام طیف‌ها باشد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۵۹۴

مجلس باید تلفیقی از تمام طیف‌ها باشد

علی ابراهیمی، ضمن ارزیابی از انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که از نظر شما در انتخابات پیش‌رو چه طیفی می‌تواند موفق‌تر عمل کند، بیان کرد: متاسفانه در کشور ما گاهی یک موضوع به صورت موجی در اذهان عمومی ایجاد شده و تجربه نشان داده که این سازوکار نتیجه مطلوبی را نداشته است. امروز نیز عده‌ای بحث حضور قشر جوان و بانوان را در مجلس شورای اسلامی به میدان کشیده‌اند، اما بنده همواره تاکید دارم که مجلس جای افراد باتجربه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که در مجلس کار قانون‌گذاری صورت می‌گیرد فردی که در مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شود مسیر قانون‌گذاری در سطح کلان کشور را طی می‌کند که قشر جوان تجربه این امر را ندارند. از نظر بنده بدنه اجرایی و سطوح وزارتخانه‌ها بسیار کارآمدتر برای حضور جوانان است، چرا که در آنجا می‌تواند از پتانسیل و انرژی خود برای پیشبرد برنامه‌های کشور استفاده کنند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نیز شاهد هستیم که یکباره نمایندگان در مجلس تغییر کرده و گروهی جدید به میدان می‌آیند و مدتی طول خواهد کشید تا این افراد نیز با پروسه قانون‌گذاری آشنا شوند. بهتر بود مجلسی تحت عنوان مجلس بالادستی در کشور شکل می‌گرفت، اما در شرایط کنونی بهترین راه دقت در انتخاب افراد است تا در نهایت گروهی به مجلس شورای اسلامی راه یابند که در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور چشم‌انداز مناسبی داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که بهتر است مجلس تلفیقی از همه طیف‌ها و اقشار باشد بیان کرد: مهم‌ترین نقطه ضعف امروز مجلس شورای اسلامی نحوه‌ی انتخاب نمایندگان است. نمایندگان امروز برای جلب آرا به قول و وعده‌های اجرایی روی می‌آورند و در نهایت باید برای اجرای وعده‌های خود با وزارتخانه‌ها تعامل برقرار کنند. مجلس نباید درگیر یک طیف یا قشر خاصی باشد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

براین اساس زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت خواهد بود.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها و طرفداران آنان هم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

اخذ رأی از واجدین شرایط هم روز ۲۱ اردیبشهت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس
  • خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار