Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که دیشب در واحد بندرعباس برگزار شد، با اشاره به جانفشانی های دانشجویان در مبارزه با استکبار جهانی برای دفاع از مرز و بوم میهن اسلامی ایران افزود: « خون دانشجویان در سنگفرش خیابان های وطن، همچون دانه های بذری به بار نشست و در طول دوران با رشد و نمو به درخت تنومند جمهوری اسلامی مبدل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با یادآوری برخی احادیث و روایات اسلامی، در رثا و معرفی دانشجو گفت: « دانشجو یا همان طالب علم کسی است که فرشتگان مقرب الهی در طول مدت علم آموری به دعا و ثنا می فرستند زیرا دانشجو مانند مجاهد راه خداوند است و دانشجو وقتی که از خانه یا خوابگاه بسوی دانشگاه برای فراگیری دانش گام بر می دارد در واقع در راه خدا گام بر می دارد.»

ابراهیمی افزود: « دانشجویان نزدیک ترین فرد به پیامبران اند و در بهشت میان دانشجویانی که در جستجوی دانش اند تا اسلام را زنده نمایند تنها یک درجه فاصله است که این نشان از منزلت و ارزش علم آموزی در فقه اسلام است.»

این مقام مسئول یادآوری کرد: دانشجویان را باید با بهشتیان و دانشگاه را با بهشت مقایسه کرد و هر کس که در جستجوی دانش باشد بهشت در جستجوی او بر آید و هر کس راهی را برای کسب دانش بپیماید خداوند او را به سوی بهشت رهنمون می شود.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از دانشجویان خواست تا قدر و منزلت خود را حفظ نمایند و در این مسیر سخت برای موفقیت تلاش کنند.»

وی با اشاره به وقایع 16 آذر 1332 و نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب گفت: « مطالعه تاریخ دوران ستم شاهی و نقش دانشجویان در این مبارزات نشان دهنده شخصیت و مقام دانشجوست که باید به آن پرداخته شود و درس عبرتی شود تا دیگر اجازه ندهیم جهانخواران و مستکبران سایه شوم خود را بر سر ملت آزاده ایران بیفکنند.»

این مراسم که با برنامه های شاد و متنوعی همراه بود مقرر شد از دانشجویان برگزیده علمی، پژوهشی، فرهنگی و ... نیز تجلیل شود.

82 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس 16 آذر روز دانشجو حجت الاسلام محسن ابراهیمی استکبار ستیزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس 16 آذر روز دانشجو استکبار ستیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی که مهارتی را کسب می‌کنند، پس از پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، تدوین و توسط ستادکل نیرو‌های مسلح ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این شیوه نامه از این پس دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با کسب مهارت‌های تخصصی و عمومی می‌توانند از مشوق‌های خدمتی همچون کسری خدمت، مرخصی تشویقی، تعیین سازمان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی، تعویق اعزام و اعطای یک درجه بالاتر در صورت دارابودن صلاحیت‌های لازم و متناسب با سوابق مرتبط، بهره‌مند شوند.

صالحی گفت: سوابق و اطلاعات دوره‌های مهارت آموزی برگزارشده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باید تا دو ماه قبل از تاریخ اعزام توسط دانشجویان آماده شده و توسط دانشگاه‌ها مورد تایید قرار گیرد. در این راستا شیوه نامه و سامانه مربوطه در دست تهیه بوده و روش‌های اجرایی در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون وزیر علوم افزود: این نخستین بار است که مهارت آموزی تاثیر مستقیم در فرایند خدمت سربازی دانشجویان داشته و نیاز است دانشگاه‌ها همکاری و هماهنگی لازم را با دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت اجرای این شیوه نامه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل