Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:11:48 GMT

رسیدگی به نقاط حادثه‌خیز تفت ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۶۵۰

رسیدگی به نقاط حادثه‌خیز تفت ضروری است

ایسنا/یزد مدیر دفتر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: تاکنون ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در شهرستان تفت شناسایی شده که با توجه به شروع فصل بارش‌ها ضروری است دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم در این زمینه انجام دهند.

 «محمدرضا عارف» در سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان تفت که با حضور جمعی از مسئولان استان و این شهرستان برگزار شد، به آزادسازی ۲۸ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه ده‌بالا در سال جاری اشاره کرد و گفت: آزادسازی ۱۱۴ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه طزرجان، بنادک سادات، منشاد و سانیج در آینده نزدیک از دیگر برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای یزد است که با اجرای آن و با توجه به آزادسازی انجام شده در رودخانه ده‌بالا، مجموعأ حدود۱۰۰  کیلومتر از رودخانه های حوزه شهرستان تفت رفع تصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم دریافت استعلام از شرکت آب منطقه‌ای جهت هر گونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها تاکید کرد و افزود: رعایت حریم رودخانه‌ها، موضوع مهمی است که دهیاران برای ساخت و سازها باید با اداره آب منطقه‌ای هماهنگ باشند.

مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای یزد همچنین در خصوص نقاط حادثه خیز این شهرستان اظهار کرد: تاکنون ۱۹ نقطه حادثه خیز در شهرستان تفت شناسایی شده که با توجه به شروع فصل بارش‌ها، ضروری است دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم در این زمینه انجام دهند.

«محمدحسین زارع بیدکی» کارشناس محیط زیست و بهره‌برداری از پساب شرکت آب منطقه‌ای یزد نیز گفت: شهرستان تفت بر اساس موقعیت جغرافیایی منطقه یکی از محل‌های اصلی تغذیه سفره آب زیرزمینی دشت‌های یزد- اردکان، تفت- نصرآباد و دهشیر به شمار می رود، از این رو حفاظت کیفی و رعایت مسایل زیست محیطی در این شهرستان دارای اهمیت خاصی است.

وی با اشاره به این که فاضلاب بیمارستان تفت باید تصفیه و سپس به شبکه فاضلاب تخلیه شود، تصریح کرد: این اقدام تاکنون صورت نگرفته و ضروری است که مقدمات لازم جهت جمع‌آوری، پیش تصفیه و اتصال به شبکه فاضلاب شهری صورت گیرد، همچنین انجام اقدامات لازم از سوی شرکت آبفا جهت توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در محدوده بیمارستان تفت بسیار حائز اهمیت است.

زارع بیدکی با بیان این که زباله شهر تفت به صورت غیربهداشتی دفع می‌شود، گفت: آخرین تصمیم مسولان، انتقال زباله‌های شهری و روستاهای شهرستان تفت به محل دفن زباله شهر یزد بوده است که لازم است هر چه سریع‌تر این موضوع پیگیری شود.

وی همچنین بر لزوم رعایت حریم کیفی چاه‌های آب شرب تاکید و بیان نمود: هر گونه واگذاری در محدوده زون آب شرب ممنوع است و در این راستا باید ارگان‌های واگذار کننده زمین از رسم کروکی در محدوده زون آب شرب و حریم کیفی چاه‌های آب شرب جلوگیری به عمل آوردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شركت آب منطقه اي يزد نقاط حادثه خیز رودخانه سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود

 از اواخر سال گذشته عملیات تعریض جاده ابهر- قیدار علاوه بر قطعه ای که از سمت شهر قیدار شروع شده، از سمت شهر ابهر نیز وارد فاز عملیاتی شد.

جاده ابهر - قیدار به دلیل کم عرض بودن و تردد زیاد در آن طی چند سال گذشته به یکی از پرحادثه‌ترین مسیرهای ارتباطی استان تبدیل شده است، به طوری که سال گذشته بیش از ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان در این مسیر به وقوع پیوست.

طی چند سال اخیر حجم تردد در جاده قیدار – ابهر به واسطه اتصال جاده کردستان و همدان به آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته و چون این جاده به عنوان یک جاده فرعی طراحی و اجرا شده است، ‌کشش این حجم از تردد را ندارد و تداوم وضعیت کنونی به علت کم عرض بودن جاده بسیار نگران کننده است.

با پیگیری های انجام شده، تعریف این مسیر ارتباطی به جاده اصلی ارتقا پیدا کرد و ۲ بانده کردن آن در دستور کار قرار گرفت.

استاندار زنجان در این بازدید با تاکید بر رفع نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت بر حسب اولویت، گفت: در زمان حاضر با یکسری اقدامات کوتاه مدت، رفع مشکلات جاده قیدار- ابهر را پیگیری می کنیم و در بلند مدت هم عملیات تعریض و ۲ بانده کردن آن را در دستور کار داریم که علاوه برعملیاتی که از سمت قیدار در حال انجام بوده، اجرای طرح از سمت ابهر نیز اجرایی شده است.

محسن افشارچی گفت: به دلیل محدودیت های اعتباری عملیات ۲ بانده کردن مسیر قیدار - ابهر زمان‌بر است ولی تلاش می کنیم تا با اقدامات مورد نیاز در کوتاه مدت از میزان حادثه خیزی این مسیر کاسته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب با ۳ مصدوم
  • رفع نقاط حادثه خیز در ابهر
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه