Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@23:02:28 GMT

تداوم بارش‌ها در کشور؛ ورود سامانه جدید

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۷۸۰

تداوم بارش‌ها در کشور؛ ورود سامانه جدید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه روز دوشنبه افزود: امروز در شمال شرق، مناطقی از شرق، استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات این مناطق بارش برف خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در جنوب کشور، ارتفاعات هرمزگان، جنوب فارس، کرمان، بوشهر، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از امروز تا چهارشنبه تنگه هرمز و خلیج فارس مواج و متلاطم است، از فردا و پس فردا مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان رگبار و  رعد و برق و وزش باد خواهند داشت.

نقشینه ادامه داد: فردا و پس فردا در نقاطی از غرب، ارتفاعات البرز و نقاطی از شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، پنجشنبه شمال شرق بارش خواهد داشت اما پنجشنبه در اواخر وقت سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که ابتدا مناطق غربی را در بر می‌گیرد و به تدریج از بعدازظهر جمعه علاوه بر نیمه غربی، شمال شرق و شرق را نیر تحت تاثیر قرار خواهد داد که سبب بارش باران و در مناطق سردسیر برف و در بخش‌های جنوبی رعد و برق و وزش باد شدید به همراه خواهد داشت.

هوای تهران پاک می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، البته احتمال وزش باد شدید وجود دارد. فردا نیمه ابری و چهارشنبه با افزایش ابر احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد و جمعه ابری و همراه با باران خواهد بود. همچنین هوای پایتخت سردتر می‌شود و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود و هوا پاک می‌شود. کمینه دمای امروز صبح تهران ۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

نقشینه گفت: همدان با ۳ درجه زیر صفر و بندرعباس با ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارش باران رعد و برق سازمان هواشناسی سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، امروز، جمعه (۳۱ فروردین) استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه روز شنبه و استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران روز یکشنبه شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

فعالیت سامانه بارشی روز دوشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس تجربه خواهد شد.

بر اساس هشدار زردی که سازمان هواشناسی صادر کرده است، از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

همچنین رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت در بیشتر استان‌ها خبر داده است. به گفته صادق ضیاییان، این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته گذشته را ندارند، هرچند ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان