Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف که صبح امروز (دوشنبه) برای شرکت در هشتمین کنفرانس قلب آسیا (روند استانبول) به ترکیه سفر کرد، در بدو ورود به استانبول اظهار داشت: ما حتما از میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در اجرای برجام ناراضی هستیم. این موضوع در جلسه‌ای به صورت واضح هم از سوی ایران و هم دو کشور غیراروپایی عضو برجام یعنی روسیه و چین با صراحت و با هماهنگی قابل توجهی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین درباره ضرورت اجرای واقعی تعهدات برجامی توسط دیگران و این موضوع که جمهوری اسلامی این آمادگی را همواره داشته که در صورت اجرای تعهدات دیگران، اقدامات مبتنی بر ماده ۳۶ خود را متوقف کند، در آن جلسه مطرح شده است. 

وزیر امور خارجه پیوستن ۶ کشور عضو اتحادیه اروپا به اینستکس را اقدامی مثبت خواند و گفت: آنچه لازم است که ما شاهد آن باشیم، عملیاتی شدن اینستکس است. احتمال اینکه مکانیزم اینستکس با امضای تفاهم‌نامه بین طرف ایرانی و طرف اروپایی به اجرا تبدیل شود، در آینده وجود دارد.

کد خبر 4792736 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: إينستكس برجام محمد جواد ظریف مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وزارت کشور حسن روحانی ایران سید عباس عراقچی سید اسماعیل موسوی فرمانداری تهران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری اصلاح طلبان هیئت دولت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

مهر در گزارشی نوشت: پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896613

دیگر خبرها

  • بررسی یک احتمال عجیب؛ سری آ با ۶ سهمیه در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا حاضر می‌شود؟
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • طعنه همسر گوندوگان به بارسا: فاتح سه‌گانه! (عکس)
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • رکوردشکنی جدید فرودگاه استانبول
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • بورل: باید از لبه پرتگاه فاصله بگیریم
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان
  • احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند