Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@23:53:23 GMT

اولین اظهارات عبدالمهدی پس از استعفا

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۱۰۳

ساعت24-نخست‌وزیر مستعفی عراق در دیدار با سفرای کشورهای اروپایی بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر تشکیل دولت جدیدی با اختیارات کامل تاکید کرد.

به گزارش روزنامه رأی الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در دیدار با سفرای اتحادیه اروپا در بغداد گفت: ما به روابط شراکت و همکاری با اتحادیه اروپا افتخار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق به اصول حقوق بشر از جمله حمایت از حق تظاهرات مسالمت‌آمیز و حق زندگی و کار و تحصیل پایبند است.

عبدالمهدی تأکید کرد: دولت در گزارش خود اشتباهاتی را که در جریان تظاهرات رخ داده و استفاده مفرط از زور علیه تظاهرکنندگان را ذکر کرد و تحقیقات و تدابیر قضایی درباره این موضوع درحال انجام است. دولت تصمیم قاطعی را درباره منحصر کردن سلاح به دست دولت اتخاذ کرد.

عبدالمهدی گفت: آنچه مایه تأسف ماست اقدامات خرابکارانه و به آتش کشیدن نهادهای دولتی و مراکز پلیس، مکان‌های مذهبی و کنسولگری‌ها و منازل شهروندان است. وظیفه نیروهای امنیتی این است که جان شهروندان و امنیت و ثبات در سرتاسر کشور را حفظ کنند.

وی تأکید کرد: عراق نقش بزرگی در مبارزه با تروریسم داشت و مردم بهای جنگ علیه داعش را در اوضاع اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود می‌پردازند.

عبدالمهدی گفت: بار دیگر از پارلمان و گروه‌های سیاسی می‌خواهم دولت جدیدی با اختیارات کامل تشکیل دهند. من تمایلی ندارم که مدت فعالیت دولت موقت طولانی شود.

سفرای اتحادیه اروپا نیز تأکید کردند که از عراق به عنوان یک کشور دموکراتیک که الگوی مهمی در خاورمیانه است حمایت می‌کنند و این اتحادیه عراق را شریک خود می‌داند.

آن‌ها از حمله خرابکاران و اغتشاش طلبان به تظاهرکنندگان عراقی ابراز نگرانی و بر اهمیت حفاظت از معترضان و نیروهای امنیتی تأکید کردند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم