Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:33:24 GMT

عدم وجود تصمیمات سخت در لایحه بودجه ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۲۰۸

عدم وجود تصمیمات سخت در لایحه بودجه ۹۹

یک کارشناس اقتصادی گفت که دولت باید در لایحه بودجه ۱۳۹۹ تصمیمات سختی می‌گرفت که این مورد مشاهده نشده، بنابراین انتظار است در تصویب لایحه بودجه این موضوعات مدنظر قرار گیرد. دولت نباید ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای کسب درآمد استفاده کند و باید به سمت ایجاد درآمدهای مولد برود.

به گزارش ایسنا، یارمحمدیان، استاد دانشگاه در خصوص وضعیت فعلی اقتصادی کشور، تصریح کرد: مشکل اقتصاد کشور به نحوه اداره عمومی کشور بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه دولت ها انگیزه گرفتن تصمیمات سخت را ندارند. نمونه آن نیز در لایحه بودجه ۱۳۹۹ مشهود است.

وی گفت: انتظار این بود در این شرایط سخت کشور تصمیمات جدی در خصوص بودجه گرفته شود. خصوصا اینکه بخشی از بار فشار اقتصادی از طریق افزایش قیمت سوخت به مردم تحمیل شده است بنابراین دولت نیز باید در این زمینه متحمل فشارهایی شود.

یارمحمدیان گفت: تصمیمات سخت نباید علیه مردم باشد بلکه دولت نیز باید هزینه‌هایی را متحمل شود. از این طریق که با صرفه‌جویی در بودجه های خود با مردم همراهی کند. در بودجه ۱۳۹۹ هیچ صرفه جویی از جانب دولت رصد نمی‌شود. رویه سال‌های گذشته در بودجه سال ۱۳۹۹ ادامه پیدا کرده است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به موضوع مالیات‌ها در لایحه بودجه ۱۳۹۹، تصریح کرد: در این لایحه مالیات‌های جدیدی تعریف نشده است. نباید به مالیات به عنوان تنها یک روش درآمد نگاه کرد بلکه باید آن را یک ابزار تنظیمی در نظر گرفت. مالیات بر عایدی سرمایه در همین زمینه است.

وی  ادامه داد: مالیات عایدی بر سرمایه از سوداگران دریافت می‌شود و قرار نیست از مردم عادی این مالیات گرفته شود. این مالیات یکی از ابزارهای مقابله با سفته بازی و سوق دادن نقدینگی به عرصه‌های مولد است.

یار محمدیان در برنامه پایش تاکید کرد:  لایحه بودجه ۱۳۹۹ در حوزه شفافیت نقاط قوتی دارد که می توان به دقیق تر شدن بودجه برخی جداول بودجه اشاره کرد. اما روند سال های گذشته در بودجه سال ۱۳۹۹ ادامه پیدا کرده است و به نظر می‌رسد عزمی برای تغییر ساختاری بودجه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مالیات‌ها باید تغییراتی اساسی صورت می‌گرفت که در لایحه بودجه ۱۳۹۹ مشاهده نمی‌شود. به عنوان مثال مالیات گرفتن از موسسات کنکور که خود گردش مالی برابر وزارت آموزش و پرورش دارند، خود یکی از تغییرات می‌توانست باشد که اعمال نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان

به گزارش خبرآنلاین «ژو فنگلیان» سخنگوی دفتر امور تایوان در چین به خبرنگاران در پکن گفت: «ما قویا مخالف قرار گرفتن مساله مرتبط با تایوان در لایحه کنگره آمریکا هستیم. این سیگنالی نادرست به نیروهای جدایی طلب تایوان است. ما به طرف آمریکایی تاکید داریم تا با اقدامات قاطع خود به تعهداتش در عدم حمایت از استقلال تایوان پایبند باشد و از مسلح سازی تایوان به هر شکلی دست بردارد.»

به نقل از ایسنا این گفته‌ها که تاکیدی بر سیاست «چین واحد» است چند ساعت پس از تصویب لایحه‌ای مطرح شد که در آن، حمایت نظامی آمریکا از تایوان، اوکراین و رژیم صهیونیستی مدنظر قرار گرفته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) این لایحه را امضا کند.

با توجه به تشدید تنش بین چین و آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده قرار است به این کشور آسیایی برود. گفت‌وگوها بر روی مسائل مهمی از جمله ادعاهای دریایی در دریای چین جنوبی و حمایت پکن از جنگ روسیه در اوکراین و همچنین مساله تایوان متمرکز است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898922

دیگر خبرها

  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید