Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@22:56:49 GMT

۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در گلستان تألیف خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۲۳۶

۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در گلستان تألیف خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ملک شاهکوهی صبح دوشنبه در خصوص برنامه های مرکز حفظ آثار دفاع مقدس اظهارکرد: کارگروه تخصصی با ظرفیت پیشکسوتان که هدف آن جذب مشارکت های عمومی و خصوصی و مردمی است، تشکیل شده است.

وی افزود: ۳۰۰ نفر عضو این کارگروه ها هستند و هیئت امنایی دارند که در محل هزینه ها تصمیم گیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک شاهکوهی گفت: کارگروه تاریخ شفاهی رزمندگان و نهضت جمع آوری تاریخ شفاهی ایجاد شده و تاکنون ۲۰۰ نفر از رزمندگان، تاریخ شفاهی خود را بیان کردند.

وی از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس خبرداد و ادامه داد که ۲۶۰ مدخل شناسایی شد که از این تعداد ۱۲۰ مدخل در سال ۹۸ جمع آوری خواهد شد.

ملک بیان کرد: تدوین نقش روحانیون در دفاع مقدس از دیگر برنامه های ما است که ۱۵۰ رزمنده روحانی و ۷۵ شهید روحانی داریم و تاریخ شفاهی و آثار این روحانیون جمع آوری و یا در دست جمع آوری است.

وی با بیان این که ۳۲۰ زن رزمنده در استان داشتیم، گفت: تدوین نقش زنان گلستان در دفاع مقدس از دیگر مسائلی است که در کارگروه ها به آن خواهیم پرداخت.

ملک در ادامه به نقش اهل سنت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اهل سنت گلستان ۶۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کردند که نقش و عملکرد آن ها تدوین خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ تدوین ۵۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ کتاب صوتی را در دستور کار داریم که ۸۰ درصد آن انجام شده است.

ملک تصریح کرد: موشن گرافی، کلیپ و غیره به زبان های دیگر انجام شده و نمایش خیابانی و صحنه ای هم که در آن به خاطرات رزمندگان دفاع مقدس می پردازد، تولید خواهد شد.

کد خبر 4788635

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بارش برف قزوین ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این نشست تخصصی روز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه 1403 با حضور مرتضی حسینقلی‌زاده معاون میراث‌فرهنگی، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان، مدیران پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی، مدیران ادارات شهرستانی و کارشناسان میراث‌فرهنگی در محل کاخ‌موزه گرگان برگزار شد.نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی ازجمله فرونشست، سیل، زلزله و... با سخنرانی دکتر حامد رضایی هیئت‌علمی دانشگاه گلستان برگزار شد. شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با عنوان «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» انتخاب شده است و ایکوموس(شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث‌فرهنگی در سراسر جهان) به کشورها توصیه کرده که دراین‌باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.برگزاری تورهای معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی، برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و وبینارهای آموزشی از اهم برنامه‌ها به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در استان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟