Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، ولی بهره‌مند دوشنبه ۱۸ آذر گفت: برای استان کهگیلویه و بویراحمد امروز بارش باران، گاهی رعد و برق، در مناطق سردسیری بارش برف و باران، مه آلود و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه آسمان استان نیز نیمه ابری، در پاره‌ای از نقاط با احتمال بارش پراکنده، مه صبحگاهی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بارش های اخیر استان تا امروز به ترتیب دیشموک ۸۱، سراسیاب یوسفی ۷۹، لنده ۷۰، قلعه رئیسی ۷۰، جاورده ۶۳، موشمی زیلایی ۵۹، ابمورد لوداب ۵۶، قلعه دختر ۴۹، بوستان باشت ۴۸، باشت ۴۷، یاسوج ۴۶.۲، گنجه ای ۴۴، لیکک ۴۳.۳، کاکان، منصورخانی ۴۱، پاتاوه ۴۱، سی سخت ۴۰، دهدشت ۳۸.۲، دوگنبدان ۳۶، سوق ۳۵، تنگ سرخ ۳۵، مارگون ۳۴، لوداب ۳۳ و چرام ۳۱ میلی‌متر بوده است.

همچنین عمق برف در گردنه های کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب در کاکان ۶۰ سانتی متر، مله شوره ۲۰، شبلیز ۲۰، مارگون ۱۵ و سی سخت ۱۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) ۸۹۱ میلی‌متر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش‌ترین‌ها اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد و با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

کد خبر 468763 برچسب‌ها استان کهکیلویه آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهکیلویه آب و هوا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مختار اندرخور افزود: این شهروند نیکوکار لبنانی که سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون است همه هزینه های ساخت یک مرکز بستر درمانی در شهر مارگون را برعهده گرفته است. وی با اشاره به اینکه میزان هزینه مورد نیاز مرکز بستر درمانی شهر مارگون هنوز برآورد نشده تاکید کرد: براساس توافق صورت گرفته با این خیر عملیات اجرایی ساخت این طرح پس از تحویل زمین آغاز می شود. فرماندار مارگون عنوان کرد: همه اقدام های مطالعاتی و طراحی نقشه برای ساخت این بستر درمانی تهیه شده و عملیات اجرایی آن به زودی در ۲ طبقه آغاز می شود. حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین برای ساخت مرکز بستر درمانی۱۰ تا ۱۵ تختخوابی شهر مارگون اختصاص یافت. وی همچنین مستقر شدن پزشکان متخصص از جمله پزشک داخلی، زنان و دندان پزشک را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت سلامت و درمان مردم این شهرستان اعلام کرد. اندرخور عنوان کرد: آزمایشگاه تشخیص طبی شهر مارگون نیز در دولت سیزدهم با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و به بهره برداری رسید. فرماندار مارگون با اشاره به اینکه مردم شهرستان ۲۱ هزار نفری مارگون برای استفاده از امکانات درمانی فاصله ۶۰ کیلومتری شهر مارگون تا یاسوج را سفر می کنند ابرازامیدواری کرد: فراهم شدن زیرساخت های درمانی بتواند گامی برای تحقق رفاه و ارتقای سلامت شهروندان این شهرستان باشد. مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است