Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@00:56:58 GMT

شرکت انگلیسی چاپ پول در آستانه ورشکستگی است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۲۸۴

یک شرکت انگلیسی که اسکناس این کشور و 140 کشور دیگر را چاپ می‌کند در معرض ورشکستگی قرار گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، شرکت «دلارو»‌، انگلیس که با سابقه 198 ساله از سال 1860 در حال چاپ اسکناس در انگلیس است، بزرگترین شرکت چاپ‌کننده پول در جهان محسوب شده و در واقع یک سوم کل اسکناس موجود در جهان را در قالب قراردادهایی که با 140 کشور بسته است تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش شرکت تحقیقات سرمایه‌گذاری ادیسون گروپ در حال حاضر 36 درصد کل اسکناس‌های موجود در چرخه اقتصادی کشورهای جهان چاپ همین شرکت دلارو است.

دو سال پیش شرکت دلارو قرارداد 525 میلیون دلاری اداره گذرنامه انگلیس را به یک شرکت فرانسوی باخت و از آن زمان به شدت درگیر مشکلات مالی است.

البته یکی دیگر از مشکلات شرکت انگلیسی فاصله گرفتن هرچه بیشتر کشورها از اسکناس و پول کاغذی و رفتن به سمت استفاده هر چه بیشتر از کارت‌های اعتباری است. تنها طی هفته گذشته شرکت دلارو 20 درصد از ارزش خود را از دست داد.

«راس‌مولد»؛ مدیر بخش سرمایه‌گذاری موسسه ای‌جی‌بل، گفت: شکی نیست اوضاع مالی شرکت دلارو متزلزل شده است. در صورتی که این شرکت انگلیسی نتواند اوضاع خود را سر و سامان دهد 2500 نفر کارمند آن در معرض از دست دادن کار خود قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/002wlu

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دلارو ورشکستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات انگلیسی: چرت نگویید! حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود

به گزارش خبرآنلاین، «کرگ موری» دیپلمات کهنه‌کار انگلیسی در یک رشته توییت در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به انتقاد از مخالفت غرب با حمله ایران به رژیم صهیونیستی پرداخت و یادآور شد که دیگر کشورهای جهان هم می‌توانند برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه، به رژیم صهیونیستی حمله کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله ارتش اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.

به گزارش مهرموری با انتقاد از توجیه برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه کنسولگری ایران در دمشق میزبان مستشاران نظامی بوده و به همین دلیل یک هدف مشروع برای رژیم صهیونیستی بوده است، گفت: «به‌عنوان سفیر سابق انگلیس و یک دیپلمات کهنه‌کار با ۲۲ سال سابقه قسم می‌خورم که تقریباً در تمامی سفارت‌های آمریکا یا انگلیس هم یک دفتر سازمان «سیا» یا «ام.آی.۶» وجود دارد. همه (این سفارت‌ها) میزبان نیروهای نظامی هستند. بسیاری از آن‌ها حتی نیروهای ویژه را در خود جای داده‌اند. اینکه بگویند ساختمان دیپلماتیک ایران (کنسولگری ایران در دمشق) متفاوت بوده، حرف مفت و چرت است.»

او در ادامه با اشاره به اینکه ایران در حمله خود به اسرائیل پا را از حد فراتر نگذاشته و واکنش غیرمتناسبی نشان نداد، گفت: «آن آتش‌بازی را فراموش کنید. میزان مواد منفجره‌ای که روی‌هم‌رفته ایران به اهداف نظامی با استحکامات دفاعی بالا در اسرائیل فرستاد، کمتر از مواد منفجره‌ای است که اسرائیل به‌صورت روزانه در ۶ ماه گذشته علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه استفاده کرده است.»

این دیپلمات باسابقه انگلیسی با بیان اینکه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نخواهد کرد، گفت: «حمله ایران به اسرائیل به اهداف نظامی صورت گرفت و در واکنش به بمباران تشکیلات دیپلماتیک ایران (در سوریه) یک اقدام دفاعی مشروع و قانونی بود.»

وی در ادامه به لزوم مداخله نظامی دیگر کشورهای جهان برای جلوگیری از نسل‌کشی تاکید کرد و گفت: «دیگر کشورها هم می‌توانند در راستای تحقق وظیفه قانونی خود برای جلوگیری از نسل‌کشی، به صورت قانونی به اسرائیل حمله کنند.»

موری همچنین با اشاره به لزوم اتحاد مسلمانان جهان در برابر قدرت‌های استعماری گفت: «فلسطینیان عموماً سنی هستند و ایرانیان شیعه. قدرت‌های غربی در برابر هر دو جریان از اسرائیل حمایت کرده و حق دفاع تمامی مسلمانان را از آن‌ها سلب می‌کنند. پس نگذارید قدرت‌های استعماری میان شما تفرقه انداخته و حکمرانی کنند.»

۳۱۰۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895950

دیگر خبرها

  • هفته کابوس‌وار انگلیسی‌ها در رقابت‌های اروپایی؛ تنها استون ویلای اونای امری آبروداری کرد!
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • «بلینگهام» به خانه برگشت/ کار سخت «جود» در ورزشگاه «اتحاد»
  • دیپلمات انگلیسی: چرت نگویید! حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود
  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری
  • درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو