Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@07:12:06 GMT

مرد المپیکی قم در جام باشگاه‌های جهان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۴۶۲

مرد المپیکی قم در جام باشگاه‌های جهان

مرد المپیکی کشتی فرنگی استان قم برای حضور در دوره جدید پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان به تیم بازار بزرگ ایران ملحق شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کشتی‌گیری که بعد از سه دهه برای ورزش قم و جامعه بزرگ این رشته ورزشی موفق به کسب سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهانی یعنی بازی‌های المپیک 2020 توکیو شد، این روزها آماده حضور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشتی‌گیر جوان و آینده‌دار علیرضا نجاتی است که در اوج جوانی از تجربه بالایی به سبب حضور در مسابقات مختلف کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی برخوردار است، کشتی‌گیری که امسال توانست با حضور درخشان در پیکارهای 2019 کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان برای ورزش قم و ایران سهمیه المپیک بگیرد.

این کشتی‌گیر در جمع شاگردان محمد بنا در کشور قزاقستان به مصاف حریفان حاضر در رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی رفت و با ایستادن در جایگاه سوم وزن 60 کیلوگرم، سهمیه المپیک 2020 توکیو را نصیب ورزش قم کرد، کشتی‌گیری که قرار بود همین ماه در جام جهانی کشتی فرنگی نیز به میدان برود اما این دوره از رقابت‌ها توسط فدراسیون جهانی کشتی لغو و حتی از تقویم سال جاری فیلا حذف شد.

علیرضا نجاتی ملی‌پوش کشتی فرنگی قم در برنامه جدید خود آماده حضور در رقابت‌های 2019 کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان می‌شود، مسابقاتی که تیم قهرمان فصل 1398 لیگ برتر یعنی تیم بازار بزرگ ایران به آن اعزام می‌شود و نجاتی برای همراهی این تیم با مسوولان بازار به توافق رسید.

در واقع بعد از منتفی شدن برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی، سرمربی تیم ملی اردوی ملی‌پوشان را تعطیل کرد و علیرضا نجاتی نیز با عقد قراردادی به تیم بازار بزرگ ایران پیوست تا در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حضور یابد، پیکارهایی که روزهای 26 تا ۲۹ آذر در ایران و به میزبانی شهر بروجرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 78002

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم كشتي فرنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون ایران را جریمه کرد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سال 1403 با یک خبر تلخ برای کشتی ایران آغاز شد و فدراسیون کشتی به دلیل تخلف و دوپینگ کشتی‌گیران نوجوانان و جوانان در سال‌های گذشته، جریمه سنگین دلاری شده است.

بیشتر بخوانید: بازگشت حسن یزدانی به میادین کشتی

اتحادیه جهانی کشتی بابت تأیید نهایی دوپینگ کشتی‌گیرانش در مسابقات بین‌المللی، 20 هزار فرانک سوئیس معادل 22 هزار دلار فدراسیون‌های ملی را جریمه می‌کند و پرداخت نشدن مطالبات اتحادیه جهانی و همچنین بالا رفتن تعداد دوپینگ، در نهایت باعث تعلیق فدراسیون و عدم حضور تیم‌های ورزشی آن کشور در مسابقات می‌شود.

بر این اساس اتحادیه جهانی کشتی بابت دوپینگ دو کشتی‌گیر رده سنی نوجوانان و جوانان ایران که در سال‌های گذشته انجام شده و چندی پیش به تأیید نهایی رسیده است، از حساب فدراسیون این جریمه را که حدود دو نیم میلیارد تومان می‌شود، کم کرده است.

با توجه به اینکه فدراسیون کشتی به شدت با تخلف دوپینگ برخورد کرده و طی سه سال گذشته نیز از تمامی کشتی‌گیران در بدو ورود به اردوها تعهد گرفته است که در صورتی که دوپینگ کنند این تخلف اول متوجه خود کشتی‌گیر و بعد متوجه هیئت کشتی مربوطه است، اگر این جریمه که پول بیت‌المال محسوب می‌شود، از سوی کشتی‌گیر پرداخت نشود، ضمن پیگیری از طریق قانون به جهت جبران خسارت وارد شده، کشتی‌گیر متخلف به صورت مادام‌العمر محروم خواهد شد.

لازم به ذکر است فدراسیون کشتی بر اساس شعار مبارزه با دوپینگ، برخوردی قاطع و محکم با این تخلف داشته به طوری که آمار ورزشکاران دوپینگی طی چند سال گذشته به شدت کاهش داشته است.

گفتنی است اسامی کشتی‌گیران متخلف که موجب خسارت به کشتی کشور شده‌اند، به‌زودی اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1225361 برچسب‌ها کشتی فرنگی

دیگر خبرها

  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • ستاره کشتی فرنگی اردوی تیم ملی را ترک کرد!
  • رقابت سخت ۷۴ کیلو‌ها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • رقابت سخت ۷۴ کیلوها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • دعوا بر سر یزدانی/ خرج ۲.۵ میلیاردی روی دست دبیر!
  • رنگرز: ۴ طلای المپیک را می‌خواهم
  • حسن رنگرز: ۴ طلای المپیک را می‌خواهم
  • ۴ طلای المپیک را می‌خواهم
  • اتحادیه جهانی کشتی، فدراسیون ایران را جریمه کرد