Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرنخ‌های حسی مانند لامپ‌های LED یک شیوه هشداردهی در رابطه با وجود تور ماهیگیری برای گونه‌های مختلف آبزیان است. به همین علت محققان روی قسمت شناور ۸۶۴ تور ماهیگیری لامپ‌های LED را در فواصل ۱۰ متری نصب کرده و تلفات جانبی این تورها را با تورهایی که فاقد لامپ‌های LED بودند، مقایسه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تحقیقات مشخص شد که نصب لامپ‌های LED روی تورهای ماهیگیری شناور، احتمال به دام افتادن لاکپشت‌های دریایی را به میزان ۷۰ درصد و احتمال به دام افتادن پستانداران دریایی مانند دلفین‌ها و خوک دریایی را به میزان ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

این تحقیقات، نتایج تحقیقات پیشین را تایید می‌کند که بر اساس آن استفاده از لامپ‌های LED روی تورهای ماهیگیری موجب کاهش ۸۵ درصدی احتمال به دام افتادن مرغان دریایی می‌شود.

تورهای شناور که ممکن است در محلی ثابت شده یا با جریان آب حرکت کنند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که موجب گیر کردن آبشش ماهی‌ها می‌شوند و در بسیاری از کشورها یکی از مهمترین ابزارهای ماهیگیری در مقیاس کوچک محسوب می‌شوند.

این شیوه ماهیگیری معمولا موجب صید اتفاقی بسیاری از گونه‌های در معرض خطر از جمله لاک‌پشت‌های دریایی، دلفین‌ها و مرغ‌های دریایی می‌شوند. این امر منجر به کاهش جمعیت این گونه‌ها می‌شود، اما تا کنون راهکار مناسبی برای کاهش تلفات جانبی این شیوه ماهیگیری ارائه نشده است.

مجله جانوران کد خبر 468742 برچسب‌ها حیوانات - آبزیان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک تکنیک عالی برای اتصال مجدد سیم برق قطع شده به دو شاخه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعمیر لامپ LED با سیم ظرفشویی توسط برقکار آمریکایی (فیلم) نحوه وصل کردن صحیح و اصولی سیم‌ها به یکدیگر به روش برقکار چینی (فیلم) نحوه تعمیر لامپ LED قدیمی با کمک یک مداد (فیلم)

دیگر خبرها

  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • یک تکنیک عالی برای اتصال مجدد سیم برق قطع شده به دو شاخه (فیلم)