Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ـ جلسه تخصصی هم‌اندیشی با متولیان موقوفات استان در چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری روز گذشته 17 آذرماه در جلسه تخصصی هم‌اندیشی با متولیان موقوفات استان که با هدف ایجاد تعامل مطلوب و گسترده با متولیان جهت اجرای دقیق نیات واقفان برگزار شد، اظهار کرد: رسیدگی به مسائل موقوفات غیرمتصرفی موجب تأثیرگذاری هرچه بیشتر این موقوفه در محرومیت‌زدایی استان خواهد شد و متولیان ما باید در جهت رفع مشکلات مردم و اعتمادسازی آن‌ها به اوقاف و موقوفه تلاش کنند و نیات واقفان توسط متولیان و اداره کل اوقاف و امور خیریه حفظ و صیانت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اجرای امینانه و صحیح نیات واقفان خیراندیش، افزود: مسئولیت شرعی و تاریخی سنگینی بردوش اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و متولیان موقوفات غیرمتصرفی قرار دارد که می‌بایست ضمن توسعه و احیای موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفان، به تبلیغ و ترویج فرهنگ حسنه وقف پرداخته شود.

حجت‌الاسلام امیری از متولیان موقوفات خواست مساعدت و همکاری بیشتری با عوامل اوقاف استان در جهت توسعه و ترویج این فرهنگ داشته باشند تا اجر عظیم و ثواب و پاداش زیاد در محضر خدا همانند واقفان عاقبت‌اندیش کسب کنند که این امر با رعایت دقیق و صحیح وقف‌نامه‌ها محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۴ موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی در استان وجود دارد، گفت: موقوفات شاخصی در این استان وجود دارد که این امر حاکی از اهتمام مردم این دیار به موضوع وقف از ایام قدیم تا کنون دارد و بسیاری از موقوفات استان غیرمتصرفی هستند که توسط متولیان مدیریت می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بر افزایش آگاهی متولیان تأکید و بیان کرد: متولیان باید نهایت آگاهی را در زمینه‌های مختلف موقوفاتشان داشته باشند تا ضرری به موقوفه و به تبع آن، به اداره اوقاف و فرهنگ وقف وارد نشود.

وی در پایان گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری متولیان و مباشران اوقاف مسئولیت خطیری بر عهده دارند و امانت‌داری صفتی است پسندیده که باید به آن عمل شود، لذا ما همه به عنوان متولیان وقف باید با جدیت کارها را انجام دهیم و به هدف سازمان که همان یکپارچه‌سازی رقبات، درآمدها و نیات موقوفات است، جامه عمل بپوشانیم.
یادآوری می‌شود، چهارمحال‌وبختیاری دارای ۳۳۴ موقوفه است که از این تعداد ۲۹۶ موقوفه آن متصرفی و ۳۸ موقوفه غیرمتصرفی و نیز، ۲۰ متولی می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری اداره اوقاف موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌ و بختیاری تا ساعت ۶:۳۰ امروز (سه‌شنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی این استان، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۶:۳۰ امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۱.۲ میلی‌متر
بروجن: ۳.۸ میلی‌متر
لردگان: ۰.۵ میلی‌متر
کوهرنگ: ۲.۸ میلی‌متر
اردل: ۱.۶ میلی‌متر
بن :۱.۷ میلی‌متر
فارسان: ۱.۳ میلی‌متر
سامان: ۲.۶ میلی‌متر
شلمزار: ۱.۱ میلی‌متر
فرخ‌شهر: ۰.۲ میلی‌متر
مال خلیفه: ۰.۲ میلی‌متر
سورشجان: ۰.۸ میلی‌متر
بلداجی: ۰.۴ میلی‌متر
ایلبگی: ۰.۷ میلی‌متر
دوآب صمصامی: ۰.۹ میلی‌متر
لیرابی: ۲.۲ میلی‌متر

کد خبر 747094

دیگر خبرها

  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد