Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نظر افضلی، نماینده مردم خراسان جنوبی درباره لزوم مقابله با فرار مالیاتی در کشور گفت: بر اساس برآوردها سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم. در مقابل این پدیده باید ایستادگی کرد. درآمدهای مالیاتی در اکثر کشورهای دنیا منبع مالی مهمی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در کشور ایران متاسفانه از کم درآمدها مالیات گرفته می‌شود و پردرآمدها عملا فرار مالیاتی دارند.

افضلی درباره فرار مالیاتی گروه‌های خاص شغلی گفت: بعضی از گروه‌های شغلی ازجمله پزشکان و وکلا فرار مالیاتی دارند. درآمدهای آن‌ها باید شفاف شود. سازمان امور مالیاتی به صورت آنلاین و الکترونیکی باید از گروهای شغلی مذکور مالیات بگیرد.

نماینده مردم خراسان جنوبی با اشاره به نقش حساب‌های اجاره‌ای در افزایش فرارهای مالیاتی گفت: ساماندهی حساب‌های اجاره‌ای و نیابتی هم باید در دستور بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار گیرد. سودجویان با اجاره حساب‌های دیگران فرار مالیاتی زیادی دارند. استفاده از حساب دیگران باید جرم تلقی شود. بانک مرکزی تراکنش حساب‌های اجاره‌ای را باید رصد کند.

افضلی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی را باید کاهش دهیم، گفت: با توجه به کسری بودجه در کشور، معافیت‌های مالیاتی را هم باید تا حد امکان کاهش داد. میزان معافیت‌های مالیاتی زیاد است. معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، معافیت هنرمندان و ... ازجمله مواردی هستند که نیاز به تجدید نظر دارند.

نماینده مردم خراسان جنوبی با اشاره به معافیت مالیاتی هنرمندان گفت: بازیگران و سلبریتی‌ها نباید از پرداخت مالیات مستثنی شوند. هر کسی بر مبنای درآمدی که دارد، موظف به پرداخت مالیات است. هنرمند و غیر هنرمند با هم یکسان هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مالیات بازیگران معافیت مالیاتی سلبریتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رجبی در این خصوص اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در این دادستانی و با وصول مکاتبه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی مستقر در استان از تهران به همین استان اقدام شد.

وی افزود: تا به امروز با توجه به استقرار دفتر این شرکت‌ها در تهران وجوه مالیاتی آنها نیز به اداره مالیات تهران واریز می‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: همچنین تعداد ۴ شرکت تولیدی دیگر نیز در مرحله بررسی و تصمیم گیری و انتقال به استان قزوین می‌باشند که به محض قطعیت اعلام خواهد شد.

کد خبر 6063866

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال گذشته
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار مالیاتی
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟