Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@14:50:16 GMT

اصابت چهار موشک به منطقه مجاور فرودگاه بغداد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۷۷۰

اصابت چهار موشک به منطقه مجاور فرودگاه بغداد

گروه بین‌الملل ــ مرکز رسانه امنیت عراق از اصابت چهار موشک کاتیوشا به یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، مرکز رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این چهار موشک بامداد امروز، 18 آذرماه، به یکی از پایگاه‌های نظامی نزدیک فرودگاه اصابت کرده که منجر به زخمی‌شدن شش نفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی تفتیش و بازرسی مناطق مجاور فرودگاه را آغاز و یک سکوی پرتاب موشک را به همراه تعدادی موشک شلیک‌نشده کشف کرده‌اند.   پایگاه خبری «الفرات نیوز» در این زمینه نوشت: حمله موشکی بامداد امروز که در منطقه مجاور فرودگاه بغداد رخ داد، آژیر‌های خطر فرودگاه بین‌‌المللی بغداد را به صدا درآورد.

گفتنی است که فرودگاه بین‌المللی بغداد در نزدیکی تأسیسات نظامی قرار دارد که مورد استفاده نیروهای ائتلاف ادعایی آمریکا در عراق است.
یادآور می‌شود، هفته گذشته نیز پنج موشک به پایگاه هوایی «عین الاسد» که محل استقرار پرسنل نیروهای مسلح آمریکا در استان «الانبار» واقع در غرب است، اصابت کرد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا بغداد فروگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های دوربرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگویی، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای امنیت درباره بررسی اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» براساس قواعد بین‌المللی، دفاع مشروع از خود حساب می‌شود، ما حق داریم در قبال تعرض به تمامیت ارضی‌مان از خود دفاع کنیم؛ سفارت‌خانه و کنسولگری بخشی از خاک کشور طبق قواعد بین‌المللی حساب می‌شود پس ما از حق قانونی خود استفاده کردیم.

بنابر روایت ایسنا، وی ادامه داد: شورای امنیت شب گذشته جلسه‌ای را درباره اقدام ایران برگزار کرد که در نهایت منجر به صدور بیانیه‌ای نشد چون اساسا اگر شورای امنیت بیانیه صادر می‌کرد یک اقدام غیرقانونی محسوب می‌شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بعد از انجام عملیات ایران شاخ و شانه کشیده مبنی بر این‌که مقابله به مثل می‌کنند و حمله‌ای به ایران دارند حال این‌که اساسا ظرفیت چنین کاری را ندارند آنها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به مرحله مطمئنی از بازدارندگی رسیده است؛ رژیم صهیونیستی عددی نیست که علیه منافع ملی ما کاری انجام دهد.

وی ادامه داد: براساس اعتراف روشن هنری کیسینجر، رژیم صهیونیستی ناو جنگی آمریکا در منطقه است. آنها انتظار داشتند آمریکا کاری کند حال این‌که آمریکا اهل محاسبه و «هزینه فایده» است. آمریکایی‌ها می‌دانند تمامی پایگاه‌های آنها در منطقه در تیررس موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ما است که محصول تکنولوژی و پیشرفت علمی و فناوری‌های نیروهای مسلح خودمان بوده که از جایی نخریده‌ایم. جمهوری اسلامی ایران به اعتراف تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی عالم قدرت اول منطقه و یکی از سه چهار قدرت نظامی قوی دنیا محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نقش وزارت امور خارجه در نتیجه جلسه شورای امنیت گفت: وزارت امور خارجه در این دوره دیپلماسی خوب و حرفه‌ای را پیگیری می‌کند به ویژه شخص وزیر آقای امیرعبداللهیان اثبات کرده که دیپلماسی را حرفه‌ای و با انگیزه دنبال می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: تصمیمات نهادهای بین‌المللی درباره هر کشوری متاثر از دیپلماسی فنی آن کشور است و همچنین به مناسبات حاکم بر نظام بین‌المللی بر می‌گردد البته که نظام بین‌الملل در قبال جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که از استانداردهای دوگانه‌ای استفاده می‌کند و ممکن است شاهد کار غیرقانونی شورای امنیت علیه ایران هم باشیم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895565

دیگر خبرها

  • پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های دوربرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد
  • نظر جالب هنرمند یهودی درباره حمله ایران/ تنها بازیگر عاقل منطقه، ایران است
  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • موشک‌های سپاه به این پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد
  • اعتراف بزرگ یک مقام ارشد نظامی اسرائیل | ایران فرودگاه نظامی ما را زد
  • موشک‌های سپاه به این پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد +عکس
  • یک فرودگاه نظامی مورد اصابت موشک قرار گرفت
  • فیلم/اصابت موشک‌های ایرانی به اهداف نظامی در منطقه ام‌الفحم
  • اصابت ده‌ها فروند موشک به اهداف معین در سرزمین‌های اشغالی