Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:51:22 GMT

تهران دو سال است که در بین ۵۰ شهر خلاق دنیا است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۷۸۹

تهران دو سال است که در بین ۵۰ شهر خلاق دنیا است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های تهران در حوزه نوآوری گفت: تهران دو سال است که در بین ۵۰ شهر خلاق دنیا است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند که صبح امروز در برج میلاد و با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و جمع کثیری از مسؤولان شهری برگزار شد گفت: خوشحالم که شهرداری تهران حرکت جدی را در این حوزه شروع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از نظر ما شهر هوشمند یک سیستم عامل جدیدی است که قرار است بر سخت افزار تهران قرار گیرد و کاربری این شهر را تغییر می دهد و در تمام دنیا همین مسیر طی شده است.

ستاری افزود: براساس بوم و زیست بوم خود و براساس کاری که جوانان ما آن را اجرا می کنند در حالی که ما تا امروز کارخانه درست کرده ایم اما صنعت نداشته ایم. ما فقط خط تولید وارد کرده ایم اما امروز قرار است به سراغ یک چیز ساخت خودمان برویم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شهر هوشمند این قدرت را به شهرداری خواهد داد که صاحب شهر باشد زیرا امروز شهرداری صاحب شهر نیست صاحب اتفاقاتی که در آن می افتد نیست و نظیر آن را در همین حوزه تاکسی های اینترنتی می بینیم.

وی تصریح کرد: همان روز به مدیران شهرداری گفتیم که اصلا مشکل این جوانان شما نیستید زیرا آنها شما را حساب نمی کنند و آنها رقبایشان کسان دیگری هستند و امروز همین رشد و تغییر را می بینیم.

ستاری ادامه داد: شهرداری در آینده بهترین پلتفرم برای ارایه آموزش است زیرا دیگر آموزش مثل امروز در سالهای قبل اصلا معنا نخواهد داشت. در آینده آموزش از لحظه تولد تا لحظه مرگ را خواهیم داشت.

معاون علمی ریاست جمهوری افزود: امروز افرادی در خانواده ما ساکنند که شاید علم دانشگاهی نداشته باشند اما با گوشی تلفن همراه خود همه امورات روزمره شأن را انجام می دهند و زندگی شأن می گذرد.

وی گفت: ما راجع به این صحبت نمی‌کنیم که تاکسیرانی اینترنتی بشود زیرا اینها تبعات کارهای بزرگتر شما است. ما راجع به نواحی و مناطق هوشمند و نوآورانه حرف می‌زنیم همان چیزی که امروز شروع شده است.

ستاری تصریح کرد: ما می گوییم به جای آنکه شهرداری درآمدش را از فروش شهر به دست آورد بهتر است از نواحی هوشمند و نوآور به دست آورد زیرا در کمتر جایی این تعداد دانشگاه و نخبه کنار هم جمع شده است.

معاون علمی ریاست جمهوری ادامه داد: در شش سال گذشته یکی از آن چیزهایی که با آن کنار نیامدم این است که هر کسب و کار سنتی در مقابل کسب و کارهای نوآورانه محکوم به شکست است.

وی افزود: امروز کسب و کارهای سنتی باید به سمت نوآور شدن پیش برود و باید یادمان باشد که امروز پول در فکر جوانانی است که در عرصه کسب و کارهای نوآورانه فعال هستند.

ستاری گفت: باید نواحی نوآورانه توسعه پیدا کند و اکوسیستم هوشمند و نوآورانه شکل بگیرد و باید یادمان باشد که این اقدامات با پول پیشرفت نمی کند بلکه باید زیست بوم متناسب با این جوانان شکل بگیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: امروز به بلوغی در حوزه نوآوری دست یافته ایم که عقب گردی نخواهد داشت و امروز همه فهمیده اند که رشد کشور منوط به رشد این جوانان است و باید این موضوع را به جد پیگیری کرد.

وی ادامه داد: دو سال پیاپی است که تهران در بین پنجاه شهر اول در حوزه خلاقیت است و سال به سال هم رتبه آن در حال بهبود است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهر تهران تهران حسن رسولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شده است، در این راستا موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده که آن را تسری خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سعید فردانی امروز ششم اردیبهشت در برنامه پنج شنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: دنیا بیش از حدود ۵۰ درصد اقتصاد خود را در بستر دیجیتال تجربه می‌کند، در کشور ما نیز در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده که سهم هفت درصد اقتصاد دیجیتال به ۱۵ درصد برسد

وی با تاکید بر اینکه چه ترجمه‌ای از اقتصاد دیجیتال داشته باشیم، بسیار مهم است گفت: حرکت‌های نامتوازن و کاریکاتوری به جای آنکه نفع بلند مدت داشته باشد، ضرر آفرین است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش آفرینی خوبی در این حوزه دارند افزود: از سال ۹۳ دگردیسی نگرشی خوبی در این حوزه انجام شده است، اقتصاد دیجیتال در مدیریت شهر، دارای دو بعد کاهش هزینه‌ها و استفاده از سهم شهرداری اصفهان در این حوزه می‌باشد تا بتوانیم برای موضوعات مرتبط با مدیریت شهر سرمایه گذاری کنیم.

فردانی گفت: از سال گذشته اتفاقی را رقم زدیم و آن مشارکت با دو شرکتی بود که در موضوعات شهری به صورت متمرکز نقش آفرینی می‌کنند، تا پروژه‌های هوشمند سازی شهری را به پروسه تبدیل کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته بیش از ۱۰ پلتفرم شهر هوشمند در حوزه ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، که خوشبختانه با همکاری یک شرکت دانش بنیان در اصفهان توانستیم برای اولین بار در کشور پلتفرم شهر هوشمند را داشته باشیم.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، شهر هوشمند را یکی از چالش‌های مدیریت ششم دوره ششم دانست افزود: شهر هوشمند یکی از ترجمه‌های تحول دیجیتال است، بارها مسئولان کشوری از ما خواستند که اصفهان کاری کند که اسم شهر هوشمند تبدیل به رسم شود، در این راستا باید می‌دانستیم چه قدم‌هایی را در چه نقشه راهی برداریم.

وی ادامه داد: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شد، موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده است که آن را تسری خواهیم داد، بر این اساس مدیریت شهر اصفهان حرکت به سمت شهر هوشمند را نه انتخاب، بلکه یک الزام می‌دانند، در این راستا در سال ۱۴۰۳ اولویت راهبردی شهرداری اصفهان شهر هوشمند است.

فردانی تصریح کرد: در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه هوشمند سازی بهره خواهیم برد، قرار نیست موضوع فناوری پشت درهای سازمان فاوا و شهرداری متوقف شود.

کد خبر 747954

دیگر خبرها

  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی