Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان در میان جوانان، تسهیل مسیر تجاری‌سازی و کاربردی کردن نتایج تحقیقات، شناسایی و معرفی استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی را به‌عنوان بخشی از اهداف جشنواره جوان خوارزمیتوصیف کرد.

به گزارش خبرنگار علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا الهیاری در نشست رسانه‌ای دبیر بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی با اصحاب رسانه که صبح امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی روز یکشنبه ۲۴ آذرماه در سالن خوارزمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فراخوان این جشنواره در فرودین ماه سال‌جاری آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه داشت.  سامانه جشنواره دریافت ۳۸۳ طرح دریافت کرد که برای ارزیابی به ۱۶ گروه تخصصی ارسال شد.

دبیر بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی اظهار کرد: پس ارزیابی گروه‌های تخصصی، ۱۸ طرح به هیئت‌داوران پیشنهاد شد و پس از دفاع از طرح‌های پیشنهادی ۱۰ طرح به عنوان برگزیدگان نهایی بخش دانش‌پژوهان و فناوران بیست و یکمین جشنواره خوارزمی  انتخاب شدند.

وی بیان کرد: در بخش برق و کامپیوتر ۵۵ طرح، در بخش مکانیک ۴۴ طرح، در بخش فناوری‌های شیمیایی ۴۵ طرح، در بخش زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی ۴۳ طرح، در بخش علوم پایه ۲۳ طرح، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی ۲۶ طرح، در بخش مهندس نرم‌افزار و فناوری اطلاعات ۳۳ طرح، در بخش مکاترونیک ۹ طرح، در بخش عمران ۲۵ طرح، در بخش مواد متالورژی و انرژی‌های نو ۱۷ طرح، در بخش نانو ۶ طرح، در بخش هنر ۲۰ طرح، در بخش معماری و شهرسازی ۱۳ طرح، در بخش محیط‌زیست ۱۰ طرح، در بخش هوافضا ۷ طرح و در بخش مهندسی صنایع و مدیریت فناوری نیز ۷ طرح به بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی ارسال شد.

الهیاری مطرح کرد: در پژوهش‌های کاربردی طرحی از بخش مکانیک رتبه اول را کسب کرده است. در پژوهش‌های بنیادی از علوم پایه دو طرح در مقام دوم، از کشاورزی و منابع طبیعی یک طرح رتبه سوم و از فناوری‌های شیمیایی یک طرح رتبه دوم را کسب کرده است. در طرح‌های توسعه‌ای نیز از حوزه برق و کامپیوتر یک طرح موفق به کسب رتبه سوم شده است‌. در نوآوری از زیست‌فناوری و علوم پزشکی یک طرح رتبه سوم، از برق و کامپیوتر یک طرح در رتبه دوم، از عمران یک طرح رتبه سوم و از مکانیک یک طرح رتبه سوم را کسب کرده‌اند که درمجموع یک رتبه اول، چهار رتبه دوم و پنج رتبه سوم می‌شود.

دبیر بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان در میان جوانان، ارج نهادن مقام والای پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان کشور، تسهیل مسیر تجاری‌سازی و کاربردی کردن نتایج تحقیقات جوانان کشور، شناسایی و معرفی استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی از جمله اهداف جشنواره جوان خوارزمی است.

وی افزود: مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی، مواد متالورژی و انرژی‌های نو، کشاورزی و منابع طبیعی، فناوری‌های شیمیایی، معماری و شهرسازی، برق و کامپیوتر، محیط‌زیست،  فناوری نانو، مکاترونیک، علوم پایه، مکانیک، هوافضا، عمران و هنر از جمله زمینه‌های علمی مورد پذیرش در جشنواره جوان خوارزمی است.

الهیاری بیان کرد: تقدیرنامه و جوایز جشنواره جوان خوارزمی شامل لوح تقدیر وزیر علوم تحقیقات و فناوری، کهربای جشنواره جوان خوارزمی، جوایز نقدی، استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان مطابق با آیین‌نامه، معرفی برگزیدگان به سازمان سنجش برای استفاده از تسهیلات مطابق با آیین‌نامه، معرفی برگزیدگان به پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، صندوق‌های حمایتی و بنگاه‌های اقتصادی برای افزایش تعامل و همکاری فی‌مابین می‌شود.

محورهای پژوهشی این جشنواره شامل پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای و نوآوری و ابتکار می‌شود.

انتهای پیام/4112/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانش بنیان جشنواره جوان خوارزمی فرهنگ کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ برنامه «راهیان پیشرفت»، توسط خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، برگزار می‎شود.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیئت امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام اول این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان 1402 و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مانند مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با  توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید