Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:11:26 GMT

چه افرادی مستعد ابتلا به تیروئید چشمی هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۴۲۷۱

چه افرادی مستعد ابتلا به تیروئید چشمی هستند؟

بیماری "تیروئید چشمی" عارضه‌ای است که در نیمی از مبتلایان به بیماری "گریوز" مشاهده می‌شود. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، بیماری گریوز عارضه‌ای خودایمنی است که موجب پرکاری تیروئید می‌شود، بیماری‌ که بر اثر آن غده تیروئید میزان زیادی هورمون تیروئید تولید کرده و موجب می‌شود سوخت و ساز بدن سرعت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیماری تیروئید چشمی التهاب موجب بروز انواعی از مشکلات در ماهیچه‌ها و بافت اطراف چشم‌ها می‌شود.

یکی از شایع‌ترین علائم بیماری تیروئید چشمی برآمدگی چشم‌هاست. در برخی موارد دیگر این بیماری با مشکلات‌جدی‌تر برای چشم‌ها و بینایی همراه است.

آشنایی با شایع‌ترین فاکتورهای خطرزا و علائم بیماری تیروئید چشمی می‌تواند در شناخت این بیماری کمک کننده باشد.

طبق اعلام موسسه ملی سلامت در آمریکا بین 25 تا 50 درصد از افرادی که دچار عارضه گریوز هستند به بیماری تیروئید چشمی مبتلا می‌شوند.

از جمله فاکتورهای خطرزا در بروز بیماری تیروئید چشمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- سابقه استعمال دخانیات: مصرف سیگار می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را تشدید کرده و حتی به بروز موارد شدیدتر این عارضه منجر شود.

- جنسیت: زنان بیش از مردان احتمال دارد به بیماری تیروئید چشمی مبتلا شوند.

- سن: افراد میانسال بیشتردر معرض ابتلا به این بیماری هستند.

- پرکاری تیروئید: ابتلا به عارضه گریوز لزوما به بیماری تیروئید چشمی منجر نمی‌شود اما بسیاری از بیماران به هر دو عارضه دچار می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، این بیماری‌ به شکل‌های مختلفی سلامت چشم‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. سوزش یا احساس ناراحتی در چشم‌ها، خشکی، ورم یا پف کردن پلک‌ها، قرمز شدن قسمت سفید رنگ چشم یا احساس درد در چشم از جمله شایع‌ترین علائم این بیماری است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد