Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:23:24 GMT

چند توصیه برای خرید آنلاین کتاب داستان و رمان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۴۳۵۳

چند توصیه برای خرید آنلاین کتاب داستان و رمان

اگر اهل کتاب‌ و داستان هستید، حتماً قبول دارید هیچ‌زمانی به اندازه‌ی این سال‌ها خرید کتاب آسان نبوده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پیدایش، حالا از روش‌های مختلفی می‌شود کتاب خرید. فارغ از این که دنبال چه ژانر و چه نوع کتابی هستید، می‌توانید به مغازه‌های کتاب‌فروشی کوچک و بزرگ سر بزنید، به نمایشگاه‌ کتاب بروید، نسخه‌ی دیجیتال کتاب را تهیه کنید یا این که هر زمان که خواستید خرید آنلاین کتاب را امتحان کنید تا به صورت پستی برای‌تان ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشگاه‌ها آنلاین کتاب معمولاً به خاطر هزینه‌های کم‌تر نگه‌داری می‌توانند پیشنهادهای بهتری به خریداران بدهند. از کدهای تخفیف، حراج‌های گاه‌به‌گاه تا ارسال رایگان کتاب به منزل خریدار. به خاطر ماهیت فاسدنشدنی کتاب و البته وزن نسبتا کم، کتاب‌ها اساساً یکی از مناسبت‌ترین اجناس برای ارسال پستی هستند. از طرفی خریدار کتاب، بر خلاف خریدار لباس، تقریباً تمام چیزهایی که در لحظه‌ تصمیم‌گیری خرید اهمیت دارد را می‌تواند در فروشگاه آنلاین کتاب پیدا کند.

در ادامه تلاش کرده‌ایم چند توصیه که در موقع خرید کتاب آنلاین به کارتان می‌آید را ذکر کنیم.

۱- به نظرات ثبت شده خریداران قبلی دقت کنید

در کتاب‌فروشی‌های سنتی شما به سلیقه کتاب‌فروش متکی بودید و اگر کتاب‌فروش تصمیم می‌گرفت کتاب خاصی را در ویترین نچیند، یا در قفسه نامناسب بگذارد، این احتمال وجود داشت که شما هرگز متوجه وجود کتاب مورد علاقه‌تان نشوید. اما در یک فروشگاه اینترنتی کتاب ایده‌آل، رضایت مخاطبان کتاب از نظر فروشنده تعیین‌ کننده‌تر است. البته از باب فرهنگ‌سازی بد نیست خودمان هم سعی کنیم هم بعد از خرید هر کتاب نظرمان را در وبسایت فروشگاه ثبت کنیم. این‌طوری کمک خواهیم کرد تا افراد هم‌سلیقه‌مان راحت‌تر داستان یا کتاب موردعلاقه‌شان را پیدا کنند.

۲- از امکان جستجوی وبسایت استفاده کنید

شاید مهم‌ترین تحول و مزیت اساسی کتاب‌فروشی‌های آنلاین، امکان جستجوی پیشرفته و مرتب‌سازی‌ نتایج جستجو باشد. می‌توانید لیست کتاب‌های پرفروش را راحت ببینید یا به دنبال جدیدترین (یا قدیمی‌ترین) کتاب‌ها بگردید. در فروشگاه‌های آنلاین برای دسترسی به موضوعات و ژانرهای مختلف لازم نیست چندان پرسه بزنید و سردرگم بشوید  و همه‌ی کتاب‌ها به یک اندازه قابل جستجو و دستیابی هستند.

۲- به جای خرید تکی، برای خرید گروهی کتاب اقدام کنید

دیگر لازم نیست مسافت طولانی تا کتاب‌فروشی را طی کنید و حجم سنگین کتاب‌هایی که خریداری کرده‌اید را تا منزل جا به جا کنید. البته اگر فقط قصد خرید یک یا دو عنوان محدود را دارید، همچنان ممکن است مغازه‌های کتابفروشی سنتی بهترین راه‌حل باشند. اما اگر قصد خرید چندین کتاب داشته باشید، باید به دردسرهای جابه‌جایی هم فکر کنید. فروشگاه‌های آنلاینی که امکان ارسال رایگان را فراهم می‌کنند از این نظر بسیار راهگشا هستند. البته اگر برای ارسال رایگان مبلغ سفارش باید از یک حداقلی عبور کند، بهترین راه حل این است که سعی کنید با دوست یا دوستان‌تان دسته‌جمعی خرید ثبت کنید.

۳- به دنبال وبسایتی بگردید که برای هر عنوان توضیحات کافی ارائه می‌دهد

شاید برایتان جالب باشد که تنها در سال ۱۳۹۷، در ایران حدود ۱۰۱ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است. واضح است که تشخیص کتاب‌های مناسب در این بین کار چندان راحتی نیست. بنابراین شما ناچارید به ناشران خوش‌نام‌ و باسابقه تکیه کنید و به دنبال وبسایت‌هایی بگردید که برای هر کتاب توضیحات کافی ارائه می‌دهند.

۴- به بیوگرافی نویسنده دقت کنید

در فروشگاه‌های آنلاین کتاب خیلی راحت می‌توانید دنبال کتاب‌های دیگر نویسنده یا مترجم بگیرید. برخلاف کتابفروشی‌های سنتی که در این موارد متکی به مشاهده چشمی یا پرس‌وجوی زیاد با فروشنده‌ها بوده‌اید، در فروشگاه‌های آنلاین مناسب، به صفحه زندگی‌نامه هر نویسنده دسترسی دارید و تمامی کتاب‌های موجود هر نویسنده را در یک نما می‌توانید مشاهده کنید. اگر شما هم مثل نگارنده این مطلب شخص خجالتی‌ای هستید، این‌طور هرگز از پرسیدن سوال‌های بسیار معذب نمی‌شوید و دشواری‌های خرید کتاب برای‌تان کم‌تر می‌شود.

۵- نمونه صفحات کتاب را ببینید

فروشگاه‌های اینترنتی کتاب بسیاری از محدودیت‌های کتابفروشی‌های سنتی را ندارند. دیگر لازم نیست برای ورق زدن کتاب اجازه بگیرید. برای خرید رمان و داستان نیازی به پرو کردن یا امتحان کردن سایز نیست. هیچ خریدار کتابی از رنگ جلد کتابی که خریداری کرده غافلگیر نمی‌شود چرا که ما کتاب‌ها را به خاطر محتوایشان می‌خریم. اما اگر فروشگاه آنلاین به شما اجازه خواندن گشایش داستان و ورق زدن صفحات ابتدایی را بدهد، دیگر هیچ بهانه‌ای قبل از خرید باقی نمی‌ماند.

فروشگاه آنلاین کتاب پیدایش ، یک پیشنهاد تازه برای کتاب‌بازها

نشر پیدایش نامی آشنا برای اهالی فرهنگ و هنر است. نشری که از سال ۱۳۶۸ همراه مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسال بوده است.

_ ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۷۶
– ناشر برگزیده شورای کتاب کودک در سال ۱۳۷۶
– ناشر برگزیده دومین بینال تصویرگران کتاب کودک در سال ۱۳۷۶
– ناشر برگزیده جشنواره رشد در سال ۱۳۸۰
– ناشر برگزیده شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال ۱۳۸۲
– ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۸۳
– ناشر برگزیده بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال ۱۳۸۶
– ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۸۸
– ناشر برگزیده جشنواره رشد در سال ۱۳۸۹
– ناشر نمونه سال ۱۳۹۴
– ناشر برگزیده هشتمین دوره کتاب برتر کودک و نوجوان ۱۳۹۴

در دنیای کتاب‌های نشر پیدایش برای هر سلیقه و مخاطبی، پیشنهادی ایده‌آل پیدا می‌شود. از کتاب‌های خوش‌خوان کودک، کتاب‌های سرگرم‌کننده و جذاب نوجوان، داستان‌های وحشت، کتاب‌های فانتزی، رمان‌های عاشقانه، مجموعه داستان، شعر و ادبیات روز ایران و جهان.

به علت درخواست‌های مکرر مخاطبین نشر، فروشگاه آنلاین پیدایش راه‌اندازی شده است. فروشگاهی که در همین ابتدا تلاش کرده تا تمام دغدغه‌ها و نیازهای خریداران آنلاین را مدنظر قرار بدهد. از امکان ثبت نقد، امکان مطالعه‌ی آنلاین ۱۰ صفحه ابتدایی، امکان جستجوی پیشرفته بر اساس مولف و دسته‌بندی، امکان مشاهده پشت جلد و ... پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به ما سر بزنید و در دنیای متنوع کتاب‌ها غرق شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فروشگاه کتاب ارسال رایگان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، کتابفروشی کتابستان در خیابان انقلاب تهران با صدور پیامی در کانال اطلاع رسانی این فروشگاه اعلام تعطیلی کرد.

این کتابفروشی پس از یک سال و چهار ماه بعد از افتتاح اعلام تعطیلی کرد. تعطیلی کتابفروشی ها عمدتاً به دلایل اقتصادی از جمله پایان اجاره بها و یا اجاره بهای بالا و غیره است، در هفته‌های گذشته شهر کتاب بهشتی نیز به دلیل افزایش اجاره بها اعلام تعطیلی کرد.

در متن پیام مورد اشاره آمده است؛

«دوست نداشتیم اینگونه بشود، ولی افتاد مشکل‌ها و گویا چاره‌ای جز این نیست که اعلام کنیم فروشگاه کتابستان به‌زودی تعطیل خواهد شد.

رسم ما نیست که از اوضاع گله کنیم و واکتابا و وا فرهنگا سر دهیم.

به همین منظور خواستیم که تلخی تعطیلی را به شیرینی تخفیف برای مخاطبان تبدیل کنیم و قرار گذاشتیم که همه کتاب‌های فروشگاه را با ۳۰ درصد تخفیف ارائه کنیم.کتاب‌هایی که از بهترین ناشران ایرانی گردآوری شده است.»

کد خبر 6085539 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟