Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@09:23:55 GMT

آغاز طرح جمع‌آوری کودکان زباله گرد در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۴۴۵۱

آغاز طرح جمع‌آوری کودکان زباله گرد در کشور

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از آغاز طرح جدید جمع آوری و ساماندهی کودکان زباله گرد در کشور خبر داد و گفت: درآمد این کودکان بیشتر از کودکان کار و خیابانی است.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره جمع‌آوری و ساماندهی کودکان زباله‌گرد در کشور اظهار کرد: جمع‌آوری و ساماندهی کودکان زباله‌گرد با همکاری شهرداری‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به زودی منع به کارگیری کودکان زباله‌گرد اجرایی شده و اینگونه کودکان به مانند کودکان کار خیابانی شناسایی و ساماندهی خواهند شد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه کودکان زباله‌گرد پس از تهیه گزارش مددکاری جذب می‌شوند، گفت: مشکلات کودکان زباله‌گرد بررسی شده و در جهت رفع مشکلات با خانواده‌هایشان صحبت می‌شود.

مسعودی‌فرید با بیان اینکه در فاز اول جمع‌آوری کودکان کار خیابانی، 86 درصد آنها اتباع خارجی بودند، عنوان کرد: با استانداری‌ها برای نگهداری اتباع خارجی زباله گرد و شرایط مناسب حضورشان در کشور مذاکره شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: در فاز دوم جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار خیابانی به موضوع کودکان زباله‌گرد بیشتر توجه می شود.

وی با بیان اینکه پدیده زباله‌گردی در سایر کلان‌شهرها هم وجود دارد، گفت:  باندهای زباله‌گرد عمدتا به‌خاطر حقوق و دستمزد پایین، از کودکان استفاده می‌کنند و در این مواقع هم درآمد کودکان زباله گرد بیشتر از کودکان کار خیابانی است.

مسعودی فرید با بیان اینکه درصدد هستیم تا شکل فعالیت کودکان کار عوض شود، اضافه کرد:‌ با مراکز و کارگاه‌هایی برای حضور کودکان کار خیابانی به‌خصوص کودکان زباله گرد مذاکره شده است.

انتهای پیام/۴۰۴۶/

منبع: آنا

کلیدواژه: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کودکان زباله گرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ روح الله شکری گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.
او افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.
این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.
این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.
در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.
شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • جمع آوری زباله های ورودی شهر خواف به مناسبت روز زمین پاک
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • کشف ۸۰ خاور زباله از یک منزل مسکونی در این شهر/ عکس
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد!
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد
  • کشف ۸۰ خاور زباله از منزل مسکونی در بجنورد!
  • فاجعه بهداشتی در بجنورد؛ کشف ۸۰ خاور زباله از یک منزل
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست