Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر با اشاره به بومی سازی علمی ساخت ناوشکن گفت: ساخت انواع قایق‌های تندرو ضربتی تا ۶۵ پایی و ناوچه‌های توپ‌دار در این پایگاه دریایی در حال انجام است. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر‌تکاور سیدمرتضی درخوران اظهار کرد: درحال حاضر ساخت قایق‌های تندروی ضربتی توپ‌دار، رزم ناو و ناوچه در تناژهای متفاوت در صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اکنون در کشور  بیشتر از نیاز دفاعی، تجهیزات رزمی دریایی داریم  و در صورت تجاوز دشمن از دریا  واکنش سریع ناوگان مقتدر نیروی دریایی کشور خیره کننده خواهد بود.

وی بیان کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت بنیه دفاعی کشور و اهمیت استفاده از زیردریایی‌ها در خلیج فارس، هم‌اکنون زیر دریایی‌های ایران اسلامی با قدرت در خلیج‌فارس به مأموریت‌های خود ادامه می‌دهند.

به گفته وی، نیروی دریایی خرمشهر برابر مأموریت محوله تا مدار 10 درجه باب‌المندب و خلیج‌ عدن را پوشش می دهد و هم اینک ناوگروه این نیرو در 100 مایلی بندر جده دریای سرخ حضور دارد هرچند محدودیتی برای حضور در دریا نداریم.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر اضافه کرد: 24 مایل از ساحل دریا جزء مرزهای آبی کشور محسوب می شود و  با رصد دقیق  اجازۀ ورود هیچ شناوری بدون مجوز را به این محدوده نخواهیم داد.

درخوان گفت: هم اینک در آب‌های آزاد به اسم نیروی راهبردی چهارهزار کیلومتر فراتر از مرزهای کشوراز خطوط کشتیرانی در برابر دزدان دریایی دفاع می کنیم و در این راستا حتی به کشورهای دیگر نیز کمک می کنیم.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شرکت کشتیرانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت کشتیرانی شرکت کشتیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر مجوز فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب ظهر سه‌شنبه در بازدید از پایانه مسافربری دریایی بوشهر اظهار کرد: رعایت تمام نکات ایمنی در زمینه گردشگری دریایی و همکاری با مسئولین بدون شک سفری خاطره‌انگیز و دور از هر حادثه را رقم می‌زند.

وی تداوم فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در ارائه خدمات امداد دریایی در خلیج‌فارس سامانه تلفنی ۱۵۵۰ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شرایط اضطرار دریایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به صدور مجوز فعالیت ۱۵۹ موتور لنج سنتی و قایق تفریحی برای گردشگری دریایی در سواحل استان افزود: برای ایام نوروز تاکنون مجوز فعالیت ۱۲ موتور لنج سنتی و ۱۳۷ قایق تفریحی برای فعالیت در طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر صادر شده است.

شکیبی‌نسب با اشاره به فعالیت ۴۰ قایق گردشگری مجاز با عنوان تاکسی دریایی در ایستگاه شهرداری بوشهر خاطرنشان کرد: این قایق‌های تفریحی علاوه بر داشتن تأییدیه بازرسی فنی و ایمنی دارای آرم شهرداری، تجهیزات ایمنی مناسب مانند جلیقه و حلقه نجات، جعبه کمک‌های اولیه است و به‌صورت مستمر تحت نظارت بازرسان بنادر استان بوشهر قرار دارند.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری گردشگران برای قرار نگرفتن در دام افراد سودجو تصریح کرد: گردشگران در دریافت خدمات دریایی از قایق‌های بدون مجوز و مکان‌های غیرمجاز اجتناب کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه قایق‌های غیرمجاز فاقد پوشش بیمه‌ای هستند تأکید کرد: استفاده از این قایق‌ها عواقب ناگواری در پی دارد و حتی می‌تواند منجر به پیگیری قضائی شود.

وی استفاده از جلیقه نجات هنگام استفاده از قایق و لنج‌های گردشگری دریایی را الزامی دانست و تصریح کرد: گردشگران در هنگام استفاده از شناورها در گردشگری دریایی باید از جلیقه نجات استفاده کنند و در صورت اقدام مالکان به سوار کردن افرادی بیش از ظرفیت، مخاطرات آن را متذکر شوند.

کد خبر 6062880

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر مجوز فعالیت دارند
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • ۶ کشته در حمله به یک پایگاه نیروی دریایی پاکستان
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ شهباز شریف بیانیه داد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان
  • ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و هرمزگان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد