Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:58:15 GMT

احتمال طغیان ملخ‌ از فروردین ماه ۹۹ در فارس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۴۶۸۷

احتمال طغیان ملخ‌ از فروردین ماه ۹۹ در فارس

ایسنا/فارس مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از احتمال طغیان دسته‌های ملخ‌ از فروردین ماه ۹۹ در برخی نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود مبارزه با ملخ‌ها در سال آینده در سطح ۶۰ هزار هکتاری انجام شود.

حمید دبیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص هشدار جدید سازمان فائو مبنی بر حرکت دسته‌جات ملخ هایی که از سمت هند و  پاکستان به سمت عربستان در حال حرکت هستند و احتمال ورود آنها به ایران و از جمله استان فارس وجود دارد، گفت: سال گذشته شاهد هجوم دسته‌جات زیادی از ملخ‌هایی بودیم که از عربستان وارد کشور و جنوب فارس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه امسال نیز جمعیت عظیمی از هند و پاکستان به سمت عربستان در حال حرکت هستند، افزود:  مبارزه با ملخ‌ها به میزان دو هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در اراضی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در حال انجام است، گفت: خوشبختانه به دلیل شرایط آب و هوایی در حال حاضر گزارشی از حمله ملخ‌ها در فارس نداشته‌ایم.

دبیری با اشاره به احتمال ورود ملخ‌هایی که تخم ریزی کرده و تخم آنها در حال باز شدن است، عنوان کرد: پیش‎بینی می‌‎شود در بهمن ماه امسال در برخی نقاط جنوبی استان شاهد حمله ملخ‎ها باشیم.

او از تشکیل ستاد گیاه پزشکی استان فارس برای پیش‌بینی تمهیدات لازم مبارزه با ملخ‌ها خبر داد و عنوان کرد: از هم‌اینک سمپاش‌ها را آماده و تجهیز کرده‌ایم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: اگرچه اعتباراتی هم برای توزیع در این خصوص تزریق شده اما بدهی ۷۰۰ میلیون تومانی به سم‌پاش‌ها، خرید سم و هزینه‌های جاری سال گذشته به قوت خود باقی مانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی حمله ملخ ها عربستان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر

کارشناس جهاد کشاورزی خفر در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس گفت: پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن ازگیل از باغ های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

یوسفی افزود: متوسط برداشت ازگیل در این شهرستان ۱۰ تن در هر هکتار است.

او ادامه داد: از هر درخت ازگیل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم ازگیل برداشت می‌شود.

کارشناس جهاد کشاورزی خفر گفت: شیراز، تهران، اصفهان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بازار‌های فروش ازگیل خفر است.

برداشت این محصول در این شهرستان تا اوایل خرداد ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن آبشار از دل کوه‌های لارستان + فیلم
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • بارش باران سبب طغیان رودهای فصلی و سیلاب در شهرهای جنوبی فارس شد
  • مراسم بزرگداشت شهدای دمشق و راسک در میبد
  • رعد و برق و رگبار باران در چند استان
  • پیش بینی هواشناسی: رعد و برق و رگبار باران در ۱۱ استان
  • اهمیت نقش پرندگان در کنترل آفات
  • هشدار قرمز هواشناسی:بارش شدید باران در نیمه جنوبی فارس
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول