Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با تحویل بودجه سال ۹۹ به مجلس شورای اسلامی سهم شورای عالیه حوزه‌های علمیه، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و... در حالی مشخص شد که بیشتر آن‌ها با افزایش بودجه در قیاس با سال گذسته مواجهه شده‌اند، اما در این بین بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با کاهش ۸۰ درصدی مواجهه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش آفتاب‌نیوز؛ دولت در لایحه‌ای که یکشنبه ۱۷ آذر ماه به مجلس تقدیم کرد، براساس آن میان بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان اوقاف، دفتر تبلیغات اسلامی، شورای عالی حوزه‌های علمیه، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و... مشخص شده است.

*برآورد بودجه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۱،۵۰۰،۰۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

*برآورد بودجه سازمان تبلیغات اسلامی ۲،۰۰۸،۰۰۰ میلیون ریال است که از میان زیرمجموعه‌های آن، سهم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (۲۰۷،۰۶۰ میلیون ریال)، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه (۲۹۵،۰۰۰ میلیون ریال)، مرکز رسیدگی به امور مساجد (۳۱۰،۰۰۰ میلیون ریال)، ستاد اقامه نماز (۱۶۰،۰۰۰ میلیون ریال)، موسسه دایره‌المعارف فقه اسلامی (۵۰،۰۰۰ میلیون ریال) است.

*برآورد بودجه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ۱۴۶،۱۳۶ میلیون ریال پیش بینی شده است.

*برآورد بودجه شورای عالی حوزه‌های علمیه ۳،۴۵۰،۰۰۰ میلیون ریال است.

*برآورد بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ۷،۹۹۶،۰۰۰ میلیون ریال و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر ۳۱۵،۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

*برآورد بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی ۲۰۰،۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. پرداخت بودجه قرآن اتفاقی است که از سال ۱۳۹۰ باهدف توسعه فرهنگ قرآنی در کشور آغاز شده و سال گذشته برآورد بودجه این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان بود و امسال ۲۰ میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شده و با کاهش ۸۰ درصدی روبه رو بوده است.

*برآورد بودجه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران ۱،۹۲۰،۰۰۰ میلیون ریال در بودجه سال ۹۹ برآورد شده است.

* برآورد بودجه جامعه‌المصطفی العالمیه ۳،۰۸۷،۱۹۱ میلیون ریال و دانشگاه امام صادق (ع) ۱۳۲،۹۲۵ میلیون ریال پیشنهاد شده است.

*برآورد بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ۲،۳۰۰،۰۰۰ میلیون ریال در این بین بودجه‌های پیش‌بینی شده برای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی (۳۲۰،۰۰۰ میلیون ریال)، مجمع جهانی اهل بیت (ع) (۴۰۰،۰۰۰ میلیون ریال)، دانشگاه اهل بیت (ع) ۱۱۱،۷۷۵ میلیون ریال، دانشگاه مذاهب اسلامی (۱۹۴،۲۵۰ میلیون ریال) برآورد شده است.

*برآورد بودجه سال ۹۹ سازمان اوقاف و امور خیریه ۵۳۸،۶۰۰ میلیون ریال است که در این میان دانشگاه علوم و معارف قرآنی (۳۳۹،۲۵۰ میلیون ریال) سازمان اوقاف و امور خیریه - حمایت از مدارس علوم دینی اهل سنت کمک به معیشت روحانیون (۱،۲۲۰،۰۰۰ میلیون ریال) از این بودجه سهم خواهند داشت.

 بودجه سال ۱۳۹۸ برخی نهادها


منابع: قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، خبرگزاری ایسنا و سایت یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بودجه سال ۹۹ دولت روحانی حوزه علمیه ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر چهارشنبه در نشست مسؤولان دشتستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ترویج اخلاق اسلامی و شیوه زندگی محمدی (ص) و فرهنگ‌سازی بر اساس باورهای دینی و قرآن کریم از مهم‌ترین حوزه‌های کاری سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان تصریح کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، قوانین جامعه بر اساس ارزش‌های انسانی و اسلامی تصویب شد و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی ترویج فرهنگ دینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اهتمام به مقوله فرهنگ و نهادینه کردن اخلاق اسلامی در جامعه از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در سطح فردی، خانواده‌، اجتماعی و بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه ناشی از دور شدن انسان از فضائل اخلاقی و انسانی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد با بهره جستن از ارزش‌های والای اسلامی، قرآنی و پیروی از آموزه‌های دینی و دستورات حیات بخش معنوی و متعالی دین مقدس اسلام، شرایط فرهنگی مطلوبی را برای جامعه پدید آورد.

وحیدی افزود: اداره تبلیغات اسلامی دشتستان برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال انجام داده که امیدواریم با کیفیت اجرایی شود.

وی از برپایی ویژه‌برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در تمام شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

کد خبر 6063652

دیگر خبرها

  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه
  • حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • روحانیان و ائمه‌جمعه اهل‌سنت آذربایجان‌غربی جنایات اخیر رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند