Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تمهیدات لازم برای رفع تعهد ارزی آن دسته از صادرکنندگانی که به کشورهای عراق و افغانستان صادرات داشته‌اند و موفق به ثبت اطلاعات صادرات ریالی در سامانه جامع تجارت نشدند، فراهم شده است.

داود شهرکی، امروز دوشنبه ۱۸ آذر اظهار کرد: این افراد باید جهت درج اطلاعات صادراتی خود به این سامانه مراجعه کنند تا مشمول رفع تعهد ارزی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: باتوجه به اینکه گروهی از صادرکنندگان به عراق و افغانستان، تاکنون در مهلت‌های قبلی اطلاعات را در سامانه ثبت نکرده و موفق به ثبت اظهارنامه‌های خود در سامانه یاد شده و متعاقباً رفع تعهد ارزی مربوطه نشده‌اند، مجدداً امکان ثبت اطلاعات مربوط توسط این افراد تا 22 آذر جاری در سامانه جامع تجارت به آدرس WWW.nstsw.ir (بخش درگاه ثبت اطلاعات پروانه‌های صادراتی افغانستان و عراق) فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: صادرکنندگانی که در بازه زمانی ۲۲ فروردین ماه لغایت ۱۶ مردادماه سال گذشته از بازارچه‌های مرزی به کشورهای افغانستان و عراق صادرات داشته‌اند صرفاً تا تاریخ 22 آذرماه سال جاری مهلت دارند در سامانه جامع تجارت نسبت به درج اظهار نامه‌های صادراتی خود اقدام کنند.

شهرکی یادآور شد: در این صورت بانک مرکزی پس از تایید اصالت اظهارنامه نسبت به رفع تعهد ارزی آنان اقدام می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صادركننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد

معاون وزارت تجارت پاکستان برای رایزنی با مقام‌های طالبان پیرامون رفع موانع ترانزیت و تجارت دوجانبه وارد کابل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان اعلام کرد «محمد خُرم آقا» معاون وزارت تجارت پاکستان در رأس یک هیئت بلند پایه آن کشور، به دعوت رسمی افغانستان وارد کابل شده است.

اطلاعیه می‌افزاید: هدف این سفر ادامه گفتگو پیرامون تحکیم و گسترش روابط تجاری و ترانزیتی دو کشور است.

«آخندزادهعبدالسلام جواد»سخنگوی وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان پیش از این درباره سفر هیئت پاکستانی به «داون نیوز» گفته بود: ما موضوع ممنوعیت چند کالای ترانزیت را بررسی خواهیم کرد. پاکستان واردات برخی اقلام را ممنوع کرده که سبب شده حدود 50 درصد تجارت ترانزیتی ما با پاکستان کاهش یافته و به ایران منتقل شود.

این سفر درحالی صورت گرفته است که روابط تجاری بین پاکستان و افغانستان در بحبوحه درگیری‌های مکرر مرزی و بسته شدن گذرگاه‌های کلیدی در امتداد مرز مشترک به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

 

پاکستان: به‌دنبال منازعه با افغانستان نیستیمآمادگی پاکستان برای اخراج پناهجویان «با مدرک» افغاناتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعش

«محمد زیبر موتی والا»مدیر اجرایی سازمان توسعه تجارت پاکستان نیز  در گفتگو با داون نیوز سفر هیئت تجاری این کشور به کابل را گامی در مسیر اعتمادسازی و اطمینان از جریان تجارت روان بین دو همسایه عنوان کرده بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • واردکنندگان خودرو تا ۹ فروردین برآورد ارزی را اعلام کنند
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد
  • واگذاری بازار کشاورزی عراق به ترکیه