Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@07:44:18 GMT

آغاز برداشت کینوا در مرودشت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۵۰۶۴

آغاز برداشت کینوا در مرودشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور امیریان کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به کشت آزمایشی کینوا در تابستان پارسال، افزود: کینوا در این شهرستان به دو صورت بهاره و تابستانه کشت می‌شود.

او، تصریح کرد: عملکرد تابستانه کینوا حدود سه تن در هکتار بوده، که دلیل آن فراهم بودن دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه در زمان گلدهی و دانه بندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوریان ادامه داد: تاریخ کاشت مناسب  کینوا در کشت بهاره اسفندماه و برداشت آن مرداد ماه بوده، که تاریخ کاشت مناسب پنجم تا دهم مرداد و برداشت نیز در اواخر آبان ماه است.

کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد: این گیاه قابلیت ترویج برای اراضی کم بازده را دارا است و با توجه به دوره رشد کوتاه، نیاز آبی کم و عملکرد مناسب آن انتظار می‌رود در سال‌های آینده با افزایش حمایت‌های بخش دولتی کشت کینوا توسعه یابد.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای طبیعت منطقه گردشگری لنجرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ طبیعت منطقه گردشگری لنجرود با همت شهرداری شهرستان و گرچه کوهنوردی کوهسا و مردم شهرستان با کاشت درخت و نهال احیا شد تا افزون بر حفظ طبیعت این منطقه، فضای تفریحی مناسب‌تری ایجاد شود.

طبیعت لنجرود شهرستان آشتیان یکی از مناطق گردشگری در شهرستان است که به علت خشکسالی و ناملایمتی برخی گردشگران آسیب دیده است.

با کاشت نهال در این عصر پر تلاطم زیست محیطی می‌توان به مقابله با خشکسالی رفت؛ همان پدیده‌ای که به ریه‌های زمین چنگ انداخته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • کاشت نیشکر در شهرستان صومعه سرا
  • آفت سن وبیماری زنگ تولید گندم در کرمان را تهدید می کند
  • شمیم عطر گل محمدی از گلستان‌های راور
  • احیای طبیعت منطقه گردشگری لنجرود