Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجتبی صلاحی نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بهمئی گفت: این ۲ طرح با سرمایه گذاری متقاضیان بخش خصوصی و حمایت میراث فرهنگی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او اعتبار مصوب در کارگروه تسهیلات برای این طرح‌ها را ۲۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تنها درصد کمی از این‌ میزان اعتبار از سوی بانک برای پرداخت مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلاحی نژاد افزود: پیش بینی می‌شود این طرح‌ها تا دهه فجر امسال به بهره برداری کامل برسد.

اوبیان کرد: یکی از این طرح‌ها در منطقه پشت پر نرسیده به تنگ ماغر و دیگری در جوار شهرک امام خمینی(ره) بهمئی در حال احداث هستند.

صلاحی نژاد اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها، در کنار اشتغال زایی،امکان جذب گردشگر در فصول مختلف وجود دارد.

 تنگ سولک با نقش برجسته ها و سنگ نوشته های دوره اشکانی قطعه ای نادر با زیباییهای طبیعی و تاریخی منحصر به فرد ، تنگ ماغر با پوشش گیاهی و آب و هوای دلپذیر ، دریاچه برم الوان با طبیعتی زیبا ، منطقه تفریحی و کوهستانی کفش کنان در سواحل زیبای سد مارون ، بارگاه زیارتی امامزادگان سید اسدالله و سید ابراهیم (ع) با آب و هوای مطبوع و بارگاه امامزاده بابااحمد (ع) با معماری دوره سلجوقی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان بهمئی است.

شهرستان بهمئی به جز در مشرق که با شهرستان کهگیلویه در استان هم مرز است در شمال با باغملک ، در جنوب با بهبهان ، در غرب با رامهرمز و در جنوب غربی با امیدیه و آغاجاری در استان خوزستان هم مرز است .

شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

انتهای پیام/ط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری تسهیلات اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی از هزار و ۱۰۰ زمین بازی و تجهیزات تفریحی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محمد آئینی با بیان اینکه بازرسان استاندارد به صورت مستمر از تجهیزات تفریحی بازرسی می کنند افزود: در این بازرسی ها از فعالیت تجهیزات غیر استاندارد جلوگیری شد‌ و راه اندازی این وسایل بازی پس از دریافت مجوز استاندارد امکان پذیر است.

وی گفت: همچنین بیش از ۶۲۰۰ نمونه برداری از واحد‌های تولیدی استان انجام شده است.

مدیر کل استاندارد البرز بیان کرد: با توجه به سفرهای نوروزی بازرسان استاندارد نظارت بر هتل آپارتمان ها، هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی را در دستور کار قرار دادند.

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از طرحهای های در دست اقدام در روستای بادکی
  • برگزاری مراسم لیالی قدر در ۲۰۰ مسجد و هیئت مذهبی شهرستان قائنات
  • تعطیلی مجموعه تفریحی و گردشگری دربند صحنه در شب‌های قدر
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • بیش از ۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند
  • تنگ ماغر بهمئی پذیرای هزاران گردشگر نوروزی
  • پزشک متخلف در اهواز جریمه شد
  • بازرسی از هزار و ۱۰۰ زمین بازی و تجهیزات تفریحی در البرز
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری