Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین دستور داده است که همه تجهیزات و نرم‌افزارهای کامپیوتری خارجی طی سه سال از ادارات دولتی و نهادهای عمومی این کشور جمع شوند.

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین به نقل از روزنامه فایننشال تایمز گزارش کرده، این دستور که از سوی دولت صادر شده، ممکن است به شرکت‌های چندملیتی آمریکایی مانند "اچ پی" (HP)، "دل" (Dell) و مایکروسافت آسیب وارد کند و در واکنش به اقدام واشنگتن برای محدود کردن استفاده از فناوری چین در میانه نزاع تجاری میان دو کشور باشد که در حال تبدیل به جنگ سرد فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین دستور علنی پکن برای محدود کردن استفاده چین از تکنولوژی خارجی و گامی در راستای افزایش وابستگی به فناوری داخلی است.

فایننشال تایمز تخمین زده است که در اجرای این طرح ۲۰ تا ۳۰ میلیون تجهیزات و سخت‌افزار باید جایگزین شوند و این کار احتمالا از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. به گفته تحلیلگران، ۳۰ درصد از روند جایگزینی این تجهیزات در سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد آن در سال ۲۰۲۱ و ۲۰ درصد باقی مانده در سال ۲۰۲۲ صورت خواهد گرفت.

تحلیلگران همچنین اظهار کرده‌اند، این دستور اوایل سال جاری میلادی از سوی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین صادر شد.

ادارات دولتی چینی ترجیح می‌دهند از کامپیوترهای شرکت چینی "لنُوو" (Lenovo) استفاده کنند اما اجزای این کامپیوترها از جمله چیپ‌های پردازنده و هارد درایوها از سوی شرکت‌های آمریکایی تولید می‌شوند.

هو شیجین، سردبیر روزنامه چینی "گلوبال تایمز" در ماه مه اظهار کرد، توقف همکاری آمریکا با شرکت هواوی برای این شرکت مهلک نخواهد بود زیرا این شرکت چینی "سال‌ها" برای این مساله برنامه‌ریزی کرده است و موجب خواهد شد که این شرکت میکروچیپ‌های خود را تولید کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی

پس از ترور پنج مهندس چینی در حمله انتحاری در خیبرپختونخوا پاکستان، شرکت چینی پیمانکار، روند توسعه مهمترین پروژه برق آبی در حال ساخت پاکستان را به حالت تعلیق درآورد.   به گزارش تسنیم افغانستان؛ در پی ترور پنج مهندس چینی در یک حمله انتحاری در خیبرپختونخوا پاکستان، شرکت چینی کار پروژه توسعه برق آبی «تاربلا» را به حال تعلیق درآورد.   به گزارش رسانه‌های پاکستانی، شرکت چینی بیش از دو هزار کارگر این پروژه را به خانه فرستاده است.   مدیر این پروژه گفته است همه کارکنان سایت و کارکنان دفتر تا دستورات بعدی به دلایل امنیتی تعلیق شده‌اند.   «تاربلا» از بزرگترین پروژه های توسعه برق آبی به روی رودخانه «سند» است.   بند تربیلا بر روی رود سند در پاکستان، بزرگترین بند خاکریزی شده جهان است و از نظر ساختارِ حجمی دومین بند در دنیاست. این بند در ناحیه هاریپور قسمت هزاره، حدود ۵۰ کیلومتری (۳۱ مایلی) شمال غرب اسلام‌آباد قرار دارد. بند تربیلا، ۱۴۸ متر بالاتر از بستر رودخانه است. ذخیره آب تربیلا با مساحت حدود ۲۵۰ کیلومتر مربع (۹۷ مایل مربع) را فراهم می‌کند. نیروگاه این بند با توان ۴۸۸۸ مگاوات، سالانه بیش از ۱۷ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پشتک زدن ربات انسان‌نمای چین را ببینید
  • این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است
  • توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی
  • وزیر تجارت خارجی کره شمالی وارد مسکو شد
  • فیلم| واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • واکنش دولت رئیسی به تخفیف نفتی هزار میلیاردی به چینی‌ها | فیلم
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • (ویدیو) واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • ببینید | اولین واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • انگلیس کاردار چین را فراخواند