Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان یزد در همایش «دانشجو صدای مردم» در حضور مسئولان استان از دغدغه‌های جنبش دانشجویی و مطالبات مردمی گفتند.

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مناسبت روز دانشجو روز گذشته همایش «دانشجو صدای مردم»، با حضور مسئولین عالی رتبه استان یزد و دانشجویان برگزار شد. این همایش با حضور طالبی، استاندار استان؛ دهقانی، رئیس مجمع نمایندگان استان؛ سرهنگ پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان؛ و حدادزاده، دادستان استان یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این همایش نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان در پیشگاه مسئولان از دغدغه‌ها جنبش دانشجویی و مطالبات مردمی گفتند.

پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر یزد در این نشست گفت: طبق دستور رهبری اگر زمینی در تملک سپاه است و در عین حال مردم نیز سند دارند؛ سپاه موظف است آن‌ها را واگذار کند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد ادامه داد: اراضی دهکده مقاومت در نزدیکی پارک کوهستان شامل ۷۳ پروژه‌ی ورزشی و تفریحی شامل پینت بال، اسب سواری، اهداف پروازی و... است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۱۰۰ دهستان محروم کشور فعالیت محرومیت زدایی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان، در دوردست‌ترین نقاط استان، اقدامات قابل توجهی انجام داده است. برای داشتن اقتصاد پویا شاخص‌های نیروی انسانی، انرژی، فناوری، مواد اولیه، بازار مصرف و سرمایه در گردش لازم است که ایران تمام آن‌ها را داراست؛ لذا چاره مشکل را باید در به کارگیری این ظرفیت‌ها جست.

پورشمسی در خصوص بحث انتخابات نیز گفت: دغدغه‌ سپاه پاسداران برگزاری انتخابات امن و مشارکت حداکثری و حصول مجلس طراز انقلاب اسلامی است.

طالبی، استاندار یزد در خصوص اتفاقات و اغتشاشات اخیر گفت: با معترضان مدارا کردیم و صدای اعتراضشان را تجمل کردیم، اما باید نیرو‌های امنیتی با تخریب و اغتشاش مقابله می‌کردند.

استاندار یزد پیرامون اختلاف نظر‌ها و موضوع برجام گفت: در مورد برجام نظری ندارم، اما نباید اختلافات، ما را مقابل هم قرار دهد. زیبنده دانشجویان و کنشگران سیاسی نیست که دولت را منتسب به قشری خاص کنند و احتیاج به همدلی بیشتری احساس می‌شود. رویکرد من مطابق با انتقادات دانشجویان است و پذیرای انتقادات هستم.

وی در خصوص ویژگی‌های استان یزد نیز اضافه کرد: سزد سومین استان مهاجرپذیر کشور بوده و در میزان رشد طلاق نیز دارای رتبه‌ی بالایی است، اما در تعداد طلاق، رتبه پایینی داریم. همچنین در مسیر جلوگیری از خام فروشی قرار داریم.

حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در خصوص مبارزه با مفاسد در استان افزود: در حوزه‌های مختلف مفاسد اقتصادی و زمین خواری اقدامات خوبی انجام شده است. در چندسال اخیر حتی یک مورد پرونده برای کنش اجتماعی و سیاسی دانشجویان تشکیل نشده و اگر فعالیت‌های دانشجویی در چارچوب قواعد دانشگاه باشد، نهاد‌های خارج از دانشگاه هم ورود نخواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد تصریح کرد: در مورد ریزش سقف خوابگاه علوم پزشکی پیگیری خواهیم کرد. همچنین پیگیر معضل حاشیه نشینی نیز هستیم.
در بحث حفاظت از محیط زیست و تاخت و تاز‌های سازمان‌ها ورود کرده ایم. موضوع اصلی در اعتراضات؛ شنوایی گوش مسوولان است.

مهمترین مطالبات دانشجویان در این نشست به ۹ مورد از جمله: مطالبات مربوط به رسیدگی به معضل حاشیه نشینی و مهاجر پذیری؛ مشکل بیکاری و تعطیلی کارخانه ها؛ انتقاد به خام فروشی منابع معدنی و طبیعی؛ درخواست رسیدگی به معضل مالکیت و تغییر کاربری باقرالعلوم؛ انتقاد به برخورد‌های امنیتی با دانشجویان؛ عدم توجه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان؛ انتقاد به اجرای سند ۲۰۳۰؛ مطالبات مربوط به وضع معیشتی مردم و مطالبات مربوط به خوابگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خلاصه می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه های استان یزد 16 آذر روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه، حجت الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس توسعه حل اختلاف کشور به همراه امین اسدی سرپرست فرمانداری ملارد و جمعی از مسئولان قضائی و مدیران شهرستان با برپایی میز خدمت در مسجد خاتم الانبیا مارلیک (مصلای نماز جمعه) پاسخگوی مطالبات مردم شدند.

بر اساس این گزارش، در این میز خدمت، شهروندان به صورت چهره به چهره مسائل و درخواست خود را با مسئولان قضائی و دیگر مدیران دستگاه‌ها در میان گذاشته، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

گفتنی است که مسئولان پاسخگو در میز خدمت پس از بررسی درخواست مراجعین، دستورات لازم را برای رسیدگی صادر و برخی از شهروندان را برای پیگیری مطالباتشان به اداره متبوع خود دعوت کردند.

کد خبر 6085998

دیگر خبرها

  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • مطالبه ۱۳۶ مشهدی در دیدار مردمی رسیدگی شد
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست