Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام شرکت برق خراسان شمالی گفت: فقط 10 درصد از طرح تولید انرژی خورشیدی در این استان اجرایی شده است.

علیرضا علیخانی با اشاره به اینکه راه اندازی نیروگاه های کوچک خورشیدی و تولید انرژی خورشیدی یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی در این استان بوده است، اظهارکرد: اجرای این طرح از چند سال گذشته آغاز و تاکنون ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این طرح باید در خراسان شمالی 10 مگاوات انرژی خورشیدی تولید شود که با گذشت چندین سال فقط 970 کیلووات انرژی خورشیدی به غیر از حوزه ادارات و سازمان ها تولید شده است.

علیخانی با بیان اینکه طرح تولید انرژی خورشیدی در مقیاس کوچک مختص خانواده های کمیته امداد و بهزیستی بوده است، ادامه داد: طی سال جاری باید این طرح برای دو هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد اجرایی شود اما تعداد افراد مراجعه کننده برای اجرای این طرح به اندازه انگشتان دست بوده است.

وی اظهارکرد: قرار بر این بوده تا برای اجرای این طرح تسهیلات با نرخ چهار درصد ارائه شود تا افراد تمایل به اجرای طرح داشته باشند که به تعدادی از افراد این تسهیلات ارائه شد اما منابع کافی برای اجرای آن موجود نبوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر اجرای این طرح با دریافت تسهیلات 18 و 20 درصد نیز صرفه اقتصادی ندارد چراکه بازگشت سرمایه با اجرای این طرح بعد از گذشت هفت تا هشت سال انجام می شود.

وی گفت: به طور کلی تمایل چندانی برای اجرای این طرح به علت اینکه تسهیلات کم بهره اعطا نمی شود، وجود ندارد./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

پتانسیل بالای گیلان در زمینه انرژی خورشیدی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ پروانه کلاته افزود: ۵۰۰ مورد از مجوز‌های صادرشده در قالب پروانه تولید انفرادی، ۱۱ مورد کارت شناسایی صنایع دستی و سه مورد نیز مجوز تولید کارگاهی بود.
وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۴۷ مورد مجوز تولید انفرادی و یک مورد مجوز تولید کارگاهی نیز تمدید شده است.
به گفته کلاته بهره مندی صنعتگران از خدماتی همچون بیمه صنعتگران، تسهیلات بانکی و نمایشگاه صنایع دستی و سایر حمایت‌های سازمانی از مزایای دریافت مجوز‌های سه گانه صنایع دستی است.
معاون صنایع دستی استان در ادامه از برگزاری ۶ دوره آموزش تخصصی برای ۴۸۰ نفر از هنرمندان در رشته‌های چله کشی، به بافی، رنگرزی، چادر شب بافی، دارایی بافی و ابریشم بافی در سال گذشته خبر داد.
همچنین ۱۳ دوره آموزش عمومی نیز در رشته‌های گلیم بافی، صنایع چوب، سفال و سرامیک، چرم، حصیر بافی و ابریشم بافی برای ۷۸۰ نفر از علاقه‌مندان برگزار شده است.
کلاته بابیان اینکه مجوز‌های سه گانه در قالب پروانه تولید کارگاهی، پروانه تولید انفرادی و کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی صادر می‌شود، گفت: اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.
انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنر‌های دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی