Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@07:36:11 GMT

بودجه سپاه و ارتش در سال ۹۹ چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۵۲۰۰

بودجه سپاه و ارتش در سال ۹۹ چقدر است؟

بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ کشور نشان می‌دهد بودجه ارتش، سپاه و ناجا نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد. طبق قانون، نمایندگان مجلس ۳۰ روز فرصت دارند تا با تشکیل کمیسیون تلفیق، لایحه پیشنهادی دولت را بررسی کرده و پس از بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه بودجه سال ۹۹ پس از تصویب در صحن علنی مجلس، به شورای نگهبان فرستاده می‌شود و پس از تصویب شورای نگهبان، قانون بودجه توسط رئیس مجلس برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. رئیس جمهور نیز پس از دریافت قانون بودجه، آن را برای اجرا به دستگاه‌هایی اجرایی کشور ابلاغ می‌کند.

اما بررسی بخش دفاعی لایحه بودجه ۹۹، نشان می‌دهد که بودجه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی از ۱۵ هزار میلیارد تومان مصوب سال ۱۳۹۸ به ۱۸ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.  
بودجه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از ۱۰ هزار و ۲۴ میلیارد در سال ۹۸ به ۱۱ هزار و ۹۷۸میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است.   بودجه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز از ۱۱ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۱۷ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.  
بودجه وزارت دفاع در بخش دستگاه‌های سیاست گذار از ۳۸ هزار میلیارد به ۴۱ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان افزایش یافته و در همین حوزه نیز بودجه ستاد کل نیرو‌های مسلح از ۵۶ هزار و ۹۶۴ میلیارد به ۵۶هزار و ۸۴۰ میلیارد کاهش یافته است.

اما بودجه وزارت دفاع و ستادکل در بخش اعتبارات هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی به ترتیب از هزار و ۷۰۰ میلیارد در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد در سال ۹۹ و از ۲۳۸ میلیارد به ۲۴۶ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.    

منبع: فرارو

کلیدواژه: بودجه 99 بودجه سپاه بودجه ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تین نیوز

سخنگوی دولت با اشاره به نظر قوه مجریه درباره افزایش تعطیلی آخر هفته گفت: منتظریم این مصوبه در مجلس نهایی شود تا بتوانیم مقدمات اجرایی آن را هم فراهم کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود درباره تعطیلی آخر هفته گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است. دولت با کارشناسی که انجام داد لایحه ای را سال گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود نسبت روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

وی افزود: نگاه دولت این است که باید بتوانیم در این خصوص تصمیم‌گیری منعطف تری متناسب با اقتضاعات زمانی و فرهنگی و اقتضاعات مختلف داشته باشیم و دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم لذا پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش میزان تعطیلی به دو روز انتخاب روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش های مختلف دولتی قرار بگیرد که منتظریم این مصوبه در مجلس نهایی شود تا بتوانیم مقدمات اجرایی آن را هم فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟