Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین سرپرست شهرداری قزوین گفت: در این چند سال قدم‌های خوبی در حوزه معلولین برداشته شده که از جمله آن می‌توان به ایجاد گذر ویژه ویلچر در بوستان‌ها، مناسب‌سازی ۸۰ درصد از معابر منطقه دو اشاره کرد.

محمد درافشانی شهردار قزوین، در نشست صمیمی اعضای شورای شهر و مدیران شهری با جامعه معلولین شهر قزوین که شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: مدیریت شهری و اعضای شورای شهر که سیاست‌گذار مدیریت شهری هستند برای ساختن شهری بدون موانع برای معلولین تلاش می‌کند تا شهری ایجاد کنیم که برای تمام شهروندان آرامش و ایمنی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فارغ از اینکه چقدر از تلاش‌های ما در این حوزه محقق شده است، سعی کردیم در این چند سال قدم‌های خوبی برداریم که ازجمله آن می‌توان به ایجاد گذر ویژه ویلچر در بوستان‌ها، مناسب‌سازی ۸۰ درصد از معابر منطقه دو و نصب چهار مجموعه بازی ویژه کودکان معلول در پارک اشاره کرد.

سرپرست شهرداری قزوین تأکید کرد: سیاست این است که در کنار معلولان قدم بهتری برداریم برای این‌که نیاز به تعامل بیشتر با معلولین داریم، چراکه می‌توانیم با استفاده از تعامل بهترین آثار را ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم محدودیت‌ها را کم‌تر کنیم و امیدواریم گام‌های مؤثری در خصوص مناسب‌سازی شهر قزوین برداریم.

 مناسب‌سازی شهر، در بودجه سال ۹۹ درنظر گرفته می‌شود

حکمت‌الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین نیز در ادامه بیان کرد: هدف از نام‌گذاری روزی به نام معلولیت ایجاد آگاهی لازم در جامعه است، نگاه مجموعه جهانی برای استفاده حداکثری شهروندان به‌ویژه معلولان و سالمندان از تمام امکانات شهری است.

وی افزود: تسهیل تردد در معابر شهری، استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ایجاد فضای ورزشی ویژه معلولان ازجمله وظایف شهرداری است که برای اجرای درست آن مشاورانی از جامعه معلولان با ما همکاری می‌کنند.

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: توجه به مکان‌های ورزشی مناسب معلولان در شهر قزوین دارای اهمیت است، با توجه به اینکه به مکان‌های ورزشی مناسب جامعه معلولین در شهر قزوین کمتر توجه شده است، این موضوع در دستور کار شورای اسلامی شهر قزوین قرار دارد.

وی تأکید کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی بایستی بسترهای مناسب برای تردد و حمل‌ونقل معلولین در جامعه را فراهم شود که در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و ۵۰ اتوبوس نو دارای رمپ به سیستم حمل‌ونقل قزوین اضافه شده است، همچنین سامانه‌ای در مجموعه مدیریت شهری طراحی‌شده تا راه ارتباطی بین معلولان و مدیران شهری باشد.

داوودی در پایان بیان کرد: موضوعات لازم برای مناسب‌سازی شهر، در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته می‌شود تا به‌سوی شهری برای تمام شهروندان گام برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مناسب سازی معابر برای معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم

معابر شهری کاشان با بارش باران دچار آبگرفتگی شده و سیلاب در برخی نقاط جاری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، با بارش نزولات آسمانی در شهرستان کاشان شاهد سیلابی شدن مسیرها و معتبر شهری کاشان بودیم و از این رو دستگاه‌های خدماتی و امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند و بازدیدهای میدانی و اقدامات لازم برای امدادرسانی و پیشگیری از وقوع حوادث انجام شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، اظهار داشت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان‌آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز ابگرفتگی معایر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

وی ضمن اشاره به ادامه بارش‌ها تا فردا افزود: توصیه می‌شود از تردد و توقف در مسیر رودخانه‌های فصلی و آبراهه‌ها خودداری و سفرهای غیر ضروری در محورهای این مناطق تا رفع شرایط آبگرفتگی انجام نشود؛ تیم‌های امدادی در حال تخلیه آب از منازل در معرض آبگرفتگی هستند و عوامل راهداری و پلیس با اعمال محدودیت‌های موقت تردد در محورهای سیل گیر و کنترل ترافیک نسبت به ایمن‌سازی راه‌ها اقدام می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ابراز داشت: ادامه بارش‌ها موجب آبگرفتگی در جاده بادرود به ‌کاشان و انسداد موقت جاده بادرود کاشان و کندی تردد در محورها شده است و شاها آبگرفتگی محور بزرگراه نایین اردستان کاشان در محدوده مهراندو و ظفر قند شهرستان اردستان، محور کسوج و اردستان کاشان زیر گذر زواره شده که باعث کندی تردد شد.

وی گفت: بارش‌های رگباری در ارتفاعات قمصر و قهرود و فعال شدن رودخانه حیدر کاشان باعث جریان یافتن روان‌آب و سیلاب و ابگرفتگی در مناطق دو، سه و چهار شهر کاشان و آبگرفتگی در  منطقه فین، بلوار امام رضا، بالادست مسکن مهر محور خرم دشت، روستاهای دره، یزدل جوینان شهرک صنعتی جعفرآباد، محور فرودگاه کاشان و نیز آبگرفتگی جاده ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل شد.

.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم