Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@18:19:19 GMT

ممنوعیت واردات پوشاک لغو نمیشود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۵۲۹۵

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت گفت: دستورالعمل "نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده پوشاک در ایران " در حال بازنگری است اما بازنگری در این دستورالعمل به معنای رفع ممنوعیت واردات پوشاک نیست. ناطقان: افسانه محرابی در خصوص دستورالعمل ساماندهی واردات و عرضه پوشاک، کیف و کفش و نحوه فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی در ایران، افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، گزارش‌ها و آمار منتشره از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالیان اخیر، میزان واردات قانونی پوشاک حدود شش درصد از کل واردات برآورد شده است که علاوه بر تضییع حق و حقوق عمومی، موجب بروز مشکلات برای تولیدات داخلی و اشتغال مولد شده و معضلات ناشی از خروج غیرقانونی ارز را نیز به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ضرورت حمایت هدفمند از تولیدات داخلی و ساماندهی واردات و عرضه

وی با تأکید بر ضرورت حمایت هدفمند از تولیدات داخلی و ساماندهی واردات و عرضه، یادآوری کرد: در ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۵ دستورالعمل "نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کننده پوشاک در ایران " توسط وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت در این خصوص اضافه کرد: با عنایت به نامگذاری امسال به نام رونق تولید و با در نظر گرفتن ممنوعیت کالاهای مشمول، فرصت مناسبی برای رفع نارسایی‌های اجرایی و نظارتی موجود در دستورالعمل و مبتنی کردن آن بر مستندات قانونی لازم بوجود آمد.

محرابی ادامه داد: براساس موارد مطروحه، اصلاح و ویرایش این دستورالعمل با برگزاری ۱۵ جلسه مستمر کارشناسی با حضور نمایندگان حوزه‌های مرتبط و ارگان‌های ذیربط در پنج ماهه امسال با بهره‌گیری از نظرات و تجارب دستگاه‌های دولتی و نظارتی در بخش حاکمیت انجام گرفت.

ارسال پیش‌نویس اولیه اصلاح دستورالعمل به دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت وی با بیان اینکه پیش‌نویس اولیه برای تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط و بخش خصوصی ارسال شده است، گفت: با اخذ نقطه نظرات اولیه، جلسات نهایی کردن دستورالعمل با حضور نمایندگان ۲۵ دستگاه و ارگان ذیربط دولتی و بخش خصوصی آغاز که در حال حاضر چهار جلسه تشکیل شده و براساس مصوبه چهارمین جلسه کارگروه مقرر شد پس از وصول پاسخ‌ها و اعلام نظرات، برگزاری جلسات کارگروه بمنظور بررسی و نهایی کردن دستورالعمل اصلاحی موصوف صورت گیرد.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت در پایان تصریح کرد: در شرایط حاضر ممنوعیت واردات پوشاک، تمرکز بر ساماندهی عرضه و نیز استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل در راستای صیانت از حق و حقوق عمومی و نیز حمایت هدفمند از توسعه تولیدات داخلی پوشاک، کیف و کفش، در فرآیند بازنگری و تدوین دوباره این دستورالعمل مورد تأکید است، اما بازنگری در دستورالعمل به معنی رفع ممنوعیت واردات پوشاک نیست. منبع: ایسنا برچسب ها: ممنوعیت ، واردات ، پوشاک قاچاق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ممنوعیت واردات پوشاک قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۶۷ میلیارد ریالی قاچاقچی پوشاک در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا لطفی مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: پرونده قاچاق پوشاک به ارزش ۵۸ میلیارد ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت ۵۸ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

لطفی گفت: شعبه با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه کمتر از ارزش کالای کشف شده است، ۹ میلیارد ریال معادل ارزش خودرو به جریمه اضافه و متهم را در مجموع به پرداخت ۶۷ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان افزود: نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد کامیون را به ظن قاچاق توقیف و پرونده محموله قاچاق کشف شده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند

کد خبر 6077471

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • ممنوعیت عرضه رایگان کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های زنجیره ای از هفته زمین پاک
  • ممنوعیت واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای تکذیب شد
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای
  • ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای تکذیب شد
  • بازدید سرزده بازرسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات و غذای حیوانات خانگی
  • جریمۀ ۶۷ میلیاردی یک قاچاقچی پوشاک در لرستان
  • واردات خودرو در رفت و برگشت ۱۰۶ ساله/ ۲۰ هزار خودرو در انتظار ورود به کشور
  • جریمه ۶۷ میلیاردی قاچاقچی پوشاک در خرم آباد
  • جریمه ۶۷ میلیارد ریالی قاچاقچی پوشاک در خرم آباد