Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:50:28 GMT

قانون مدیریت بحران در استان البرز تبیین شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۵۳۲۴

قانون مدیریت بحران در استان البرز تبیین شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فلاح‌نژاد ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از تبیین قانون مدیریت بحران در ستاد مدیریت بحران استان خبر داد و گفت: این قانون در سطح کشور مشتمل بر بیست و شش ماده و۳۲ که در سال جاری طی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب، توسط شورای نگهبان تأیید وابلاغ قانونی به دستگاه‌های اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماده یک این آئین‌نامه با هدف ارتقای توانمندی جامعه در امور پیش بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب‌پذیری تعریف شده است، افزود: این ماده از قانون مدیریت بحران پاسخگوی مؤثر در برابر مخاطرات طبیعی خواهد بود، همچنین به مقابله با حوادث و بحران‌ها، تأمین ایمنی، تقویت تاب‌آوری با ایجاد مدیریت یکپارچه در امر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه‌های اجرائی و پژوهشی، اطلاع‌رسانی متمرکز، ساماندهی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده و نظارت دقیق بر فعالیت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان البرز در ادامه به مفهوم واژه تاب آوری و بازتوانی اشاره کرد و افزود: تاب آوری به معنی توانایی یک نظام یا جامعه در معرض مخاطرات، برای ایستادگی، تحمل و سازگاری در برابر حوادث و سوانح، بازتوانی و بازسازی مؤثر و به‌موقع جامعه آسیب‌دیده گفته می‌شود که درک و درست این کلمه اهمیت بسیار زیاد دارد.

فلاح‌نژاد با بیان اینکه زمان وقوع بحران تمامی مسئولان و مردم عادی باید بهترین راه حل مقابله و نجات از بحران را بیابند، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت میزان آگاهی و اطلاع اقشار مختلف از بحران است که البته، تحت هر شرایطی نیازمند ارتقاء دانش‌ها هستیم. 

وی افزود: هر یک از مقامات و مسؤلان نهادهای دولتی و مربوطه وظیفه دارند، گزارش تخلفات صورت‌گرفته را به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه مذکور ارائه دهند.

سرپرست مدیریت بحران استان البرز افزود: ستاد مدیریت بحران استان البرز به ریاست استاندار و ستاد شهرستان به ریاست فرماندار است، عضویت مدیران در دستگاه‌های متناظر ستاد ملی و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط به تشخیص و دعوت رئیس ستاد تشکیل می‌شود.

کد خبر 4792926

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان استان البرز مدیریت بحران انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بارش برف قزوین ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه گفت: باتوجه به ابلاغیه صادرشده از سازمان هواشناسی، از فردا سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه به مدت ۲۴ ساعت بارندگی خوبی را در استان و به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات مهدیشهر و شمال شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میام شاهد خواهیم بود.
حمیدی با اشاره به اینکه ممکن است حجم باران به ۵۸ میلیمتر هم در ۲۴ ساعت برسد افزود: در این مدت توصیه می‌شود مردم از عبور کنار معابر و مجاری آب‌ها و رودخانه‌ها که امکان سیلاب وجود دارد خودداری نمایند و ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش تمهیدات لازم را در اردو‌های کوهنوردی و دانش آموزی داشته باشند.
وی از آمادگی ادارات کل راهداری، راه و شهرسازی در استان و شهرداری‌ها به منظور رفع انسداد راه‌ها خبر داد و گفت: این جلسه به منظور آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط بعلت مدیریت روان آب‌هایی که در پایین دست خواهیم داشت تشکیل شده تا آسیب کمتری در جاده‌ها و تاسیسات مسیر سیلاب داشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است