Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-16@20:44:40 GMT

تخلفات اصناف ۱۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۵۹۵۶

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد در هفت ماهه اول سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۶۰ هزار و ۱۸۷ هزار فقره تخلف در واحدهای صنفی کشف شده است.

 

در این مدت دو میلیون و ۲۵۰ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام و ۱۴۵ هزار پرونده تشکیل شده که تعداد بازرسی‌ها و پرونده‌های تشکیل شده نسبت به هفت ماهه اول سال گذشته، ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ و ۱۷.۹ درصد افزایش داشته است.با این وجود رسیدگی به شکایات مردمی در هفت ماهه اول امسال با کاهش ۱۶.۵ درصدی مواجه شده است.

 

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اصناف بازرس تولیدکنندگان اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: طرح ویژۀ نظارت و بازرسی در دو مرحلۀ هدفمند ویژه ماه مبارک رمضان و پایان سال و نوروز با حضور ۱۰۵ نفر بازرس متخصص و ۲۵۰ نفر بازرس افتخاری از نهم اسفندماه در دستور کار بازرسان اصناف استان قرار گرفت.
جواد محمدی فشارکی افزود: در مدت اجرای این طرح، ۳۵۸۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در استان محقق شد که منجر به تشکیل ۱۰۹۶ پرونده تخلف و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی استان شد.
وی گفت: این بازرسی‌ها در مقایسه بامداد مشابه قبل با وجود افزایش ۱۱۲ درصدی بازرسی‌ها از صنوف مورد هدف در این طرح، ۹ و نیم درصد تخلفات متصدیان واحد‌های صنفی کاهش داشته که نشان دهنده رعایت بیش از پیش قانون و قرار گرفتن بیشتر کسبه در چهارچوب قانونی نظام صنفی است.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان افزود: تخلفات متصدیان واحد‌های صنفی بیش از ۳۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال برآورد شده است.
جواد محمدی فشارکی گفت: درج نکردن قیمت، گرانفروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم ارائه فاکتور‌های خرید و فروش کالا و خدمات جزء بیشترین تخلف اصناف در این ایام بوده است که بازرسان اصناف استان با حضور در سطح عرضه، با متخلفان صنفی برخورد قانونی لازم را کردند.
محمدی فشارکی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطی: تلفن‌های ۱۳_۳۲۳۵۲۰۱۲، ارسال پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و لینک شکایات و گزارشات مردمی در وب سایت به نشانی www.bazresiasnafisf.ir به واحد بازرسی و ستاد خبری مدیریت در استان اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • درصد خطای پیامک‌های تخلفات رانندگی چقدر است؟
  • درصد خطای پیامک‌های تخلفات رانندگی قدر است؟
  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست
  • انجام ۵۳۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی همدان
  • تشکیل ۳۸ پرونده تخلف صنفی در سبزوار
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال
  • ۱.۶ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در سبزوار تشکیل شد
  • فولکس‌ واگن صعود کرد
  • ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در حوزه اصناف خراسان جنوبی
  • فولکس‌واگن صعود کرد