Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان هشدار می‌دهند کودکانی که از مادران دیابتی متولد می‌شوند با ریسک بالا ابتلا به بیماری قلبی عروقی از دوران کودکی تا سن ۴۰ سال مواجه هستند.

محققان دانشگاه آرهوس دانمارک عنوان می‌کنند اگر مشخص شود که این رابطه مبتنی بر علیت است، پیشگیری، غربالگری و درمان دیابت در زنان سن بارداری نه تنها برای بهبود سلامت زنان مهم است، بلکه خطرات بلندمدت بیماری قلبی عروقی را در نوزادشان هم کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شمار زنان مبتلا به دیابت قبل یا در طول بارداری در سطح جهان روبه افزایش است و کودکان این زنان با احتمال بیشتر ابتلا به فاکتور‌های پرخطر بیماری‌های قلبی عروقی نظیر فشارخون بالا و قندخون بالا روبرو هستند.

محققان در این مطالعه، داده‌های بالغ بر ۲.۴ میلیون کودک متولدشده در دانمارک را در سال‌های ۱۹۷۷ تا ۲۰۱۶ بررسی کردند.

در طول ۴۰ سال پیگیری وضعیت این افراد مشخص شد کودکان متولدشده از زنان دیابتی در مقایسه با کودکانی که مادرشان مبتلا به دیابت نبود، ۲۹ درصد بیشتر با افزایش ریسک شروع بیماری قلبی عروقی مواجه بودند.

همچنین محققان دریافتند احتمال ریسک نارسایی قلبی ۴۵ درصد، بیماری فشارخون بالا ۷۸ درصد، ترومبوز وریدی عمقی ۸۲ درصد و آمبولی ریوی ۹۱ درصد در این گروه از کودکان بیشتر بود.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیابت کودکان بارداری نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی

مرتضی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در راستای مصوبات کمیته توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی روستای قلعه بالا اخطار و تذکرات لازم به برخی از مالکان داده شده است، تاکید کرد: در اولین فرصت ایرادات رفع می‌شود تا بتوانیم بافت روستا را یکسان نگه داشته و در راستای ثبت جهانی بکوشیم.

وی با بیان اینکه اتمام سنگ فرش قسمتی از معابر روستای هدف گردشگری قلعه بالا از جمله اقداماتی است که در این منطقه صورت گرفته است، افزود: روستای هدف گردشگری قلعه بالا پتانسیل ثبت جهانی شدن را دارد و این امر مستلزم همکاری و همراهی کلیه دستگاه‌های اجرایی است

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود بیان کرد: در سال جاری نیز اعتبارات مناسبی برای این روستا در نظر گرفته شده است

نظری ادامه داد: در راستای رفع موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا و با توجه به مصوبات کمیته توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی قلعه بالا سقف حمام قلعه بالا مرمت و سبک سازی شد

وی از آماده سازی اقامتگاه بوم گردی دهیاری قلعه بالا نیز خبر داد و گفت: این اقامتگاه سال‌ها بلا استفاده بوده است که با پیگیری‌های انجام‌شده و اقدامات دهیاری قلعه بالا آماده سازی شده و آماده استفاده خواهد بود

کد خبر 6064082

دیگر خبرها

  • حمایت مادران و کودکان بوشهری از کودکان و مادران مظلوم غزه
  • اجتماع مادران و کودکان بوشهری در حمایت از مردم غزه
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • اجتماع کودکان و مادران بوشهری در حمایت از مردم غزه برگزار شد
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲