Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@18:15:58 GMT

مهار ۲ سیلاب در ورودی حوضه کرخه

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۶۰۳۳

مهار ۲ سیلاب در ورودی حوضه کرخه

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: هفته گذشته و اواسط آذرماه ۲ سیلاب با دبی حداکثر لحظه‌ای یکهزار و ۲۰۰ و یکهزار و ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه ورودی در سد کرخه به‌طور کامل مهار شد.

او افزود: بارش‌های اخیر، بیشترین اثر را بر روی حوضه‌های کرخه و دز داشته است بارش‌های دهه دوم آذر ماه، بخشی از کمبود ورودی‌های آب را جبران کرد و میزان آب موجود در سد‌ها کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهارلویی تصریح کرد: وقوع خشکسالی ملایم هیدرولوژیکی در حوضه‌های آبریز قابل رصد بوده که تشدید و یا تضعیف آن بسته به وقایع بارشی در ماه‌های آینده خواهد بود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان ورودی آب به مخازن سد‌های استان ۲ میلیارد و ۵۱۶ میلیون مترمکعب بوده که به ازای آن ۵ میلیارد و ۳۹ میلیون مترمکعب آب برای مصارف مختلف رها گشته است حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب از حجم استراتژیک و ذخایر سد‌ها از ابتدای شروع سال آبی تا اواسط آذرماه است.

او تصریح کرد: در شرایط فعلی تاب‌آوری رودخانه کرخه در پایین‌دست سد، ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه است که درنتیجه هر جریان ورودی و خروجی بیش از این میزان می‌تواند موجب آب‌گرفتگی مناطقی از مسیر رودخانه شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

سارانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در جلسه مدیریت بحران شهرستان زیرکوه گفت: هم اکنون تمامی سد‌های استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی به مخازن سد‌ها به صورت لحظه‌ای کنترل شده و برای مهار سیلاب‌های احتمالی آمادگی کامل را دارند. 

او با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان افزود: سازه‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند خاکی نامیده می‌شوند. 

سارانی با بیان اینکه دو بند خاکی در حاجی آباد بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند اظهار کرد: این بند‌ها در دهه‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان از سوی نهاد‌هایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند که این شرکت در خصوص پایداری و بهره برداری این گونه بند‌ها به متولیان آن تأکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی بی سابقه ۶۰ میلیمتری در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان زیرکوه تصریح کرد: در حوزه شهرستان زیرکوه سد مخزنی حاجی آباد با حجم مخزن ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب وجود دارد که بر اثر بارش‌های اخیر ۲ میلون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده و برای مهار سیلاب‌های بعدی هیچگونه مشکلی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • آسیب سیلاب به پل ورودی شهر راور
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد