Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌محمدجواد ظریف بامداد دوشنبه (۱۸ آذر) پس از ورود به ترکیه جهت شرکت در هشتمین نشست وزیران امور خارجه کشور‌های عضو اجلاس «قلب آسیا» که با محوریت بررسی روند توسعه افغانستان و آخرین تحولات این کشور برگزار می‌شود، درباره این سفر اظهار کرد: روابط ما با کشور‌های همسایه، روابط ویژه‌ای است و بیشترین سفر‌ها را از ابتدای پذیرش مسئولیت تاکنون به کشور‌های همسایه از جمله ترکیه و روسیه داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مورد اهداف برگزاری اجلاس قلب آسیا نیز گفت: این اجلاس برای هماهنگی همکاری‌های منطقه‌ای با افغانستان به منظور ایجاد ثبات و توسعه همه‌جانبه در این کشور شکل گرفته است. در این چند سال کشور‌های مختلف، مسئولیت‌های مختلفی در این ارتباط بر عهده گرفته‌اند که مسئولیت ایران بحث آموزش در افغانستان بوده است.

ظریف ادامه داد: با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان و تحولات مربوط به مذاکرات روند صلح در این کشور، اکنون شاهد شرایط ویژه‌ای در افغانستان هستیم و ضرورت دارد کشور‌های منطقه و همسایه افغانستان نقش فعال‌تری را در روند صلح و بازسازی این کشور ایفا کنند. به همین دلیل این اجلاس فرصت خوبی برای کشور‌های مختلف برای بحث و گفتگو در حوزه‌هایی است که می‌تواند به افغانستان و روند صلح در این کشور کمک کند.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد که در جریان و حاشیه این اجلاس ممکن است با برخی مقامات شرکت‌کننده در اجلاس از کشور‌های دیگر نیز رایزنی و گفت وگو کند.

او در پاسخ به پرسشی در ارتباط با نشست کمیسیون مشترک برجام که جمعه گذشته در وین برگزار شده بود و همچنین دیگر مسائل مرتبط با این توافق بین‌المللی اظهار کرد: ما حتماً از میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو به اجرای برجام ناراضی هستیم و این موضوع در روز جمعه به صورت واضح از سوی ایران و همچنین دو کشور غیر اروپایی برجام یعنی روسیه و چین با صراحت و با هماهنگی قابل توجهی از سوی سه کشور مطرح شد.

ظریف اظهار کرد: در این جلسه همچنین در مورد ضرورت اجرای واقعی تعهدات برجامی از سوی دیگران و اینکه ایران همواره آمادگی داشته در صورت اجرای تعهدات از سوی طرف‌های دیگرِ عضو این توافق بین‌المللی، اقدامات خود مبتنی بر ماده ۳۶ برجام را متوقف کند، تاکید شد.

وزیر امور خارجه در پایان، گفت: اقدام جدید شش کشور اتحادیه اروپا برای پیوستن به اینستکس، اقدام مثبتی است؛ ولی آنچه لازم است شاهد آن باشیم، عملیاتی شدن اینستکس است که با امضای تفاهم‌نامه بین طرف ایرانی و اروپایی اینستکس، احتمال اینکه این روش و مکانیزم در آینده به اجرا درآید، وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه اجلاس قلب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و همچنین نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

سفر احمدیان در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه صورت گرفته است.

در این نشست وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور حضور دارند.

شرکت در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس از دیگر برنامه‌های حضور احمدیان در روسیه است.

وی همچنین با همتایان خود در روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سالانه امنیتی روسیه که هر سال در یکی از شهر‌های این کشور برگزار می‌شود، به ابتکار روسیه و با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، به خصوص آمریکا در عرصه امنیت بین‌الملل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟