Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@21:10:34 GMT

ماجرای حکم اعدام محسن لرستانی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۶۰۴۶

هنوز حکمی برای پرونده محسن لرستانی صادر نشده است. اما از چند روز گذشته، شایعه‌ای مبنی بر صدور حکم اعدام برای این خواننده، در فضای مجازی دست به دست می‌شود. برخی پا را پیش‌تر گذشته اند و مدعی شده اند که او اعدام هم شده است. شایعه‌هایی که از سوی وکیل محسن لرستانی تکذیب شد.

اخبار اجتماعی- اما این شایعه‌ها از آن جا شکل گرفت که وکیل محسن لرستانی در روز‌های گذشته جزئیاتی کوتاه از پرونده موکلش منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیاتی که نه تنها به روشن شدن افکار عمومی کمک نکرد، بلکه بر ابهام ها هم افزود. کاظم حسینی گفته که "محسن لرستانی به ایجاد یک گروه اینستاگرامی ویژه افراد تراجنسی (ترنس) متهم شده و به همین دلیل با اتهام «افساد فی الارض» روبرو است."

این وکیل دادگستری افزود: "متهمین اصلی پرونده، نظامی هستند و اتهام‌های مطرح‌شده درباره آقای لرستانی شائبه پرستو‌های ترنس را تداعی می‌نماید. "، این درحالی ست که او پیش‌تر گفته بود که محسن لرستانی ارتباط فیزیکی نداشته و انتشار چت‌های خصوصی، دلیل دستگیری موکلش بوده است.

وکیل محسن لرستانی به تشکیل دادگاه برای موکلش، بدون اطلاع وکلای او هم اعتراض کرده و گفته است که دستگاه قضایی تاکنون دو بار محسن لرستانی را بدون اطلاع ما به دادگاه برده است.

کاظم حسینی پیش‌تر گفته بود که در این پرونده سه نفر دیگر به «معاونت در افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند. او در اظهار نظر جدیدش هم گفته که "متهم ردیف اول پرونده "بچه محل" محسن لرستانی در کرمانشاه بوده و رابطه موکلش با این فرد بر همین مبنا بوده است. البته این وکیل دادگستری هویت این فرد را اعلام نکرده است."

حسینی در مورد زمان جلسه دادگاه محسن لرستانی هم گفته است که " ۱۲ بهمن جلسه رسیدگی به پرونده موکلم برگزار می‌شود و پس از رسیدگی حکم صادر خواهد شد. "

اظهارات متناقض وکیل محسن لرستانی باعث شده تا شایعاتی مختلفی پیرامون پرونده او شکل بگیرد.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

جزئیات بازداشت محسن لرستانی، برای اولین بار و پس از شایعه‌های گسترده در فضای مجازی از زبان وکیل او منتشر شد. کاظم حسینی در این باره گفته بود که موکلم در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت آباد بازداشت شده وتاکنون در زندان به سر می‌برد.

او در مورد اتهامات محسن لرستانی هم گفته بود که موضوع اتهامی موکلم در رابطه با مسائل اخلاقی و خصوصی بوده، که در فضای مجازی منتشر شده است و او شاکی خصوصی ندارد. البته پرونده با شکایت مدعی العموم و با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی در رابطه با افساد فی الارض و مجازات آن مقرر داشته است:

«هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آن‌ها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.

تبصره- هرگاه دادگاه از مجموع ادله و شواهد قصد اخلال گسترده در نظم عمومی، ایجاد ناامنی، ایراد خسارت عمده و یا اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع و یا علم به مؤثر بودن اقدامات انجام شده را احراز نکند و جرم ارتکابی مشمول مجازات قانونی دیگری نباشد، با توجه به میزان نتایج زیانبار جرم، مرتکب به حبس تعزیری درجه پنج یا شش محکوم می‌شود.»

محسن لرستانی کیست؟

محسن لرستانی خواننده کرمانشاهی متولد ۱۳۵۸ در این شهر است. او که نام خانوادگی خود را از پور مست به لرستانی تغییر داده، هیچ گاه از این تغییر به صورت رسمی حرفی به میان نیاورده است.

لرستانی در سال ۱۳۸۶ با کمک برادر بزرگتر خود به نام "رضا" که او نیز به خوانندگی مشغول است کار حرفه‌ای خود را با دو آهنگ زندان و غربت آغاز کرد، اما آنچنان مورد توجه قرار نگرفت.

محسن لرستانی در ابتدای سال‌های ۹۰ تا ۹۵ با آهنگ‌های بچه ننه، بچه سوسول، بچه قرتی، آهنگ شاهزاده و گدا مورد توجه قشر خاصی از جامعه قرار گرفت.

آغاز به کار محسن لرستانی به صورت غیر حرفه‌ای با خوانش آهنگ‌های کردی و اجرا در مراسم‌های عروسی به ابتدای دهه ۸۰ برمی گردد. پس از آن به خواندن آهنگ‌هایی با لهجه‌ی فارسی کرمانشاهی روی آورد و به صورت حرفه‌ای این موضوع را دنبال کرد. لرستانی توانست در سال ۹۷ رضایت بخشی از مخاطبان را جلب کند.

رضایت مخاطبان او در این سال باعث شد تا لرستانی اولین کنسرت خود را در ۲۱ دی ماه سال ۹۷ به صورت رسمی در کرج برگزار کند. تمام بلیط‌های این کنسرت دو روز پیش از اجرا به فروش رفت.

از بازداشت محسن لرستانی نزدیک به ۹ ماه می‌گذرد و تاکنون شایعات زیادی مبنی بر به قتل رسیدن این خواننده پاپ در زندان و صدور حکم اعدام برای او، در فضای مجازی منتشر شده است. اما با این حال باید تا ۱۲ بهمن صبر کرد تا جزئیات دقیق پرونده منتشر و صدور حکم از سوی مقام قضایی صادر شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محسن لرستانی اعدام محسن لرستانی وکیل محسن لرستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟

قوه قضائیه اعلام کرده حکم اعدام توماج صالحی خواننده ایرانی که در حوداث سال ۱۴۰۱ دستگیر شده بود، بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

عبدالله گنجی فعال رسانه‌ای اصولگرا در واکنش به این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود، اما ظاهرا جمهوری اسلامی باید هزینه اعدام را پرداخت کند. حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟ او هنوز استاد دانشگاه تربیت مدرس است. اما خرداد ۱۳۸۲ بیش از صد مجروح در زد و خورد‌های درون دانشگاهی داشتیم.

سیدعبدالجواد موسوی هم در خبرآنلاین به موضوع حکم اعدام توماج صالحی پرداخت: اینکه توماج اعدام نمی‌شود را هر آدم نیمه‌عاقلی می‌داند. توماج اعدام نمی‌شود چنانکه هاشم آغاجری اعدام نشد. در ماجرای آغاجری هم، همه می‌دانستند خبری از اعدام در کار نیست. حتی آن کسی که حکم را صادر کرده بود. با این حال خبر آن حکم فقط و فقط حیثیت ایران را در جهان خدشه دار ساخت و اعصاب و روان جمع کثیری از جامعه را تا مدت‌ها بهم ریخت. حالا چرا آن حکم صادر شده بود؟

برای اینکه یک جناح سیاسی قصد کرده بود حال یک جناح سیاسی دیگر را بگیرد. چرا که آن یکی جناح سیاسی فکر می‌کرد این یکی جناح سیاسی زیادی یابو برش داشته و یکی باید حالی اش کند که حد و مرزش کجاست. احتمالا الان هم یک کسی فکر کرده حالا که قرار است طرح نور به صورت جدی اجرا شود باید از مخالفان زهر چشم گرفت. شاید هم عمدی است و ماجرا خیلی جدی‌تر از این حرف ها. یعنی یک نفر یا یک جریان تصمیم گرفته در هیئت یک انقلابی تمام عیار و به نام دفاع از اسلام و انقلاب بار دیگر مقدمات آشوب و بلوا را در این سرزمین به راه بیندازد.

هرچه هست نتیجه اش همان چیزی می‌شود که قبلا شد. در ماجرای آغاجری تندرو‌ها پایکوبی‌ها کردند که آفرین به اقتدار نیرو‌های انقلابی. از آن طرف هم اصلاح‌طلب‌ها این فرصت را مغتنم شمرده و تا توانستند به بهانه نقد خشونت و ریشه یابی تکفیر و ارتداد، دخل طرف مقابل را آوردند. آغاجری به زندگی طبیعی اش برگشت، اما در قامت یک قهرمان. کسی هم به روی خودش نیاورد که جدی جدی اگر طرف حکمش اعدام بوده پس چرا به این راحتی از خیر جرمش گذشتید؟

اصلا آغاجری جرمی هم مرتکب شده بود؟ این وسط تنها چیزی که مهم نبود آبرو و حیثیت کشور بود. کشوری که قرار بود با انقلابش راهی جدید در دنیای متجدد و متحجر بگشاید و طرحی نو درافکند با یک رای ناصواب تبدیل شده بود به یک کشوری که سخن گفتن و پرسش از عقاید رسمی و حکومتی در آن ممنوع بود و تفتیش عقاید در آن امری رایج. کشوری که به جای پاسخگویی به پرسش و یا شبهه افکنی یک استاد دانشگاه بلافاصله حکم به اعدام او می‌دهد. این داستان غمبار یک بار دیگر دارد تکرار می‌شود. چه می‌توان گفت جز: بیچاره ایران. بیچاره مردم. بیچاره مردم ایران.

tags # توماج صالحی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟
  • واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه