Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-19@11:27:03 GMT

ارائه لایحه‌ای در حوزه استارتاپ به شورای شهر

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۶۱۸۰

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در سومین همایش و نمایشگاه شهر هوشمند گفت: علاوه بر خدمات شهروندی وجود یک فضای کسب و کار هوشمند اهمیت زیادی دارد، چرا که یکی از اصلی ترین شتاب دهندگان شهر تهران خواهد بود. به زودی لایحه ای را به شورای شهر خواهیم داد که فضای مناسبی برای استارتاپ ها و شرکت های نوپا فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران درخصوش تشکیل شورای راهبردی تهران هوشمند گفت: در Smart City۲۰۱۹ شهرداری تهران یکی از کاندیداهای شش گانه دریافت جایزه بود که این حرکت امیدوارکننده است.

او با اشاره به پویش های مردمی در حوزه هوشمندسازی نیز گفت: هفته گذشته مردم در میدان هفت‌تیر با بخشی از فعالیت‌ها و خدمات بخش خصوصی آشنا شدند و این کار در ایستگاه‌های مترو ادامه خواهد داد چرا که مخاطبین ما در هوشمندسازی، مردم شهر هستند.

حناچی افزود: دیتاهای باز اهمیت زیادی دارد و طبیعی است که در ابتدا با مقاومت هایی مواجه باشد، اما فرصت استثنایی در شهر و دولت ایجاد شده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه های پسماند و ترافیک هم اقداماتی در دست داریم تا به سمت هوشمندسازی در این حوزه حرکت کنیم و تلاش می کنیم تا میزان تولید پسماند را کاهش بدهیم. در حمل زباله، میزان آنها را از ۷ هزار تومان به ۶۰۰۰ تومان رسانده ایم که موفقیت بزرگی است و با همین آهنگ ادامه خواهیم داد و امیدواریم پسماندی را در شهر تهران دفن نکنیم و تجربه جهانی نشان می‌دهد که این کار امکان پذیر است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می شود/ انتخابات تهران تمام الکترونیک است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: ۸ حوزه انتخابیه از جمله تهران به‌صورت تمام‌الکترونیک خواهد بود.

به گزارش تسنیم، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: 8 حوزه انتخابیه از جمله تهران به‌صورت تمام‌الکترونیک خواهد بود.

وی افزود: این تاریخ بر اساس قانون به‌پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان، تعیین شده است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 21 حوزه با رقابت برای 44 کرسی از 290 کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اسلامی اسامی این 21 حوزه را به‌شرح زیر برشمرد:

«تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان»، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدابنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبدکاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر».

** 8 حوزه تمام‌الکترونیک

وی همچنین تأکید کرد: بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم‌شهر» و «ملایر» به‌صورت تمام‌مکانیزه یا تمام‌الکترونیک برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم شریف این هشت حوزه در خصوص چگونگی رأی‌دادن، در دستور کار قرار دارد که از طریق صداوسیما، رسانه‌ها و از طریق پویانمایی انجام خواهد شد.

اسلامی همچنین اظهار کرد: به‌نحوی برنامه‌ریزی خواهیم کرد که صندوق‌های رأی تمام‌الکترونیک در محافل عمومی همچون نمازهای جمعه این هشت حوزه قرار گیرد تا مردم شریف از نزدیک با آن آشنا شوند و در روز رأی‌گیری ابهامی وجود نداشته باشد.

وی درباره جدول زمان‌بندی مرحله دوم این انتخابات هم گفت: جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جمله زمان تبلیغات نامزدهای راه‌یافته به این مرحله طراحی شده است که به‌محض تأیید شورای محترم نگهبان، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 11 اسفندماه 1402 در 208 حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات 21 حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصویب کلیات استانی شدن انتخابات مجلس وزير كشور: حداكثر تا 24 ساعت بعد از روز راي‌گيري نتايج نهايي را اعلام مي‌كنيم

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می شود/ انتخابات تهران تمام الکترونیک است
  • ادامه‌ی سریال جنجال‌ها بر سر رد صلاحیت روحانی
  • شهرداری گزارش اقدامات خود در ساماندهی معتادان متجاهر را ارائه کند/ شهر تهران چه میزان معتاد دارد؟
  • لزوم ارائه گزارش شهرداری از ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت
  • کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل زندگان سیستان و بلوچستان
  • ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت شهرداری تهران خارج شده است
  • معاون شهرداری تهران : یک فوریت لایحه سازمان گردشگری به شورا ارائه شد
  • واکنش رسمی مجلس به علم‌الهدی؛ سخنان منطبق بر واقعیت نیست!
  • یک فوریت لایحه سازمان گردشگری به شورا ارائه شد/ آغاز فعالیت ۵۰ کاروان سیار در پایتخت