Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در نشست خبری روز جاری جلیل قسامی، مدیرعامل پتروشیمی آپادانا با بیان اینکه این مجموعه میانه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: متانول یک محصول بالادستی است که تکمیل زنجیره ارزش آن سبب تولید مواد با ارزش افزوده ۲۰ برابری می‌شود. قسامی افزود: امروز یکی از شاخص‌های سنجش توسعه یافتگی کشورهاست و برای مثال چین با تولید ۶۰ میلیون متانول در سال و واردات ۱۰ میلیون تن دیگر، در صدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در ایران سالانه هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تن متانول تولید می‌شود که تنها ۳۰۰ هزار تن آن مصرف داخلی می‌شود و مابقی صادر می‌شود. از این رو به گفته مدیرعامل آپادانا، از لحاض نیاز چین به متانول، بازار این محصول تضمین شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه تاکنون ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تاکیدکرد: بودجه این طرح بالغ بر ۴۶۳میلیون یورو تخمین زده شده که ۲۵۰ میلیون یورو تاکنون سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل آپادانا در ادامه بیان داشت: بازگشت سرمایه متانول ۳۶.۶ درصد بوده و این پتروشیمی تحت لیسانس کازاله سوئیس است. همچنین این واحد ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول را دارد که به گفته قسامی تمام این میزان محصول صادر خواهد شد.

وی افزود: گرید متانول تولیدی این واحد AA با کیفیت‌ترین گرید متانول با خلوص ۹۹.۹۹ درصد است که باکیفیت‌ترین منانلو جهان است و روزانه ۴ هزار مترمکعب مصرف متان این طرح خواهد بود.

قسامی تاکید کرد: طبق سیاست هایی که تبیین شده؛ استفاده حداکثری از تمام تجهیزات ساخت داخل مبنای کار قرار دارد و اگر برخی محصولات ساخت داخل تهیه نشود،از بهترین برندهای جهانی تهیه می شود.

وی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش متانول در هلدینگ خلیج فارس گفت: از آنجاکه محصولات پایین دست متانول ۲۰ برابر ارزش افزوده بیشتر دارد، هلدینگ خلیج فارس در پروژه‌های خود برای تکمیل این زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی تاکید دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پتروشیمی خام فروشی هلدینگ خلیج فارس متانول پتروشیمی آپادانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری مؤثر در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت توانست پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار را به سرانجام برساند، گفت: از محل تکمیل این پروژه‌ها رشد تولید در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و به‌دنبال آن ثبت رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصدی در بخش نفت و گاز را شاهد بودیم.

وی افزود: امسال برای سرمایه‌گذاری‌های تازه در پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده در صنعت نفت برنامه‌ریزی جامعی شده است تا امسال هم جهش تولید مطلوبی در این صنعت داشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ هم مانند پارسال رکوردهای مطلوبی در زمینه جهش تولید داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • رئیس هیات مدیره استقلال: انتقال مالکیت به هلدینگ خلیج فارس، اتفاقی عالی است
  • انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس، عالی است
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود