Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای گفت: اگر مسئولان کشور به توانمندی دانشجویان علاقه‌مند و مستعد ایمان داشته باشند جامعه متحول خواهد شد.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مناسبت روز دانشجو گفت: دانشگاه‌ها تولید کننده نیروی انسانی، علم و دانش، پژوهش و خدمات مشاوره‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ما نباید فراموش کنیم که در اوایل انقلاب نیرو‌های متخصص مورد نیاز کشور را در حوزه‌های گوناگون همچون صنعت، پزشکی و مشاوره از کشور‌های خارجی تامین می‌کردیم. نقش برازنده آموزش عالی در طول این سال‌ها توسعه آموزش عالی بوده است به طوری که توانسته‌ایم منابع نیروی انسانی را تربیت کرده و در بسیاری از رشته‌ها وابستگی خود را به خارج از کشور مرتفع سازیم.   صالحی عمران ادامه داد: اوایل انقلاب اسلامی بسیاری از رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها وجود نداشت. به مدد دانشجویان پای کار و ایفای نقش دانشگاه‌ها بسیاری از رشته‌ها تاسیس شدند؛ بنابراین اگر بگوییم دانشگاه طی این سال‌ها تاثیرگذار نبوده است، ظلمی بزرگ در حق آن انجام داده‌ایم.

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای با بیان اینکه دانشگاه‌ها درعرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز نقش پررنگی را داشته‌اند؛ اظهار کرد: هر زمان که معضلی را برای رسیدگی به دانشگاه آورده‌اند، دانشگاه مصرانه پای کار بوده است و در بسیاری از علوم نیز نقش پایه‌ای را ایفا کرده است این نشان از آن دارد که اگر دانشجو و دانشگاه پای کار باشند اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.   دانشجو همچون خون در رگ‎های دانشگاه جریان دارد
وی با اشاره به اینکه محور دانشگاه دانشجو است؛ تاکید کرد: اگر دانشجو در دانشگاه حضور فعال نداشته باشد، دانشگاه در حالت سکون و رکود خواهد ماند. حضور دانشجویان به منزله خون در رگ‌های دانشگاه است به نحوی که علاقه‌مندی و تقاضای دانشجویان نسبت به دانشگاه و تحصیلات آموزش عالی موجب شده است تا دانشگاه همواره بتواند نقش خود را به خوبی در عرصه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ایفا کند.   صالحی عمران با بیان اینکه سیاستگذاری‌های حاکم بر دانشگاه در جهت حل مشکلات جامعه تاثیر گذار بوده است؛ تصریح کرد: اسناد بالادستی همچون نقشه جامع علمی کشور، سند تحول علم و فناوری، برنامه‌های توسعه پنج ساله دانشگاه‌ها از لحاظ اهداف کمی و کیفی پیرو این سیاست گذاری‌ها تدوین شده‌اند.   رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای با اشاره به اینکه اگر مسئولان اجرایی، سیاسی و مدیران کشور دانشگاه و آموزش عالی را باور کنند و همچنین به توانمندی دانشجویان علاقه‌مند و مستعد ایمان داشته باشند جامعه متحول خواهد شد؛ گفت: زمانی که از نظام آموزشی سخن می‌گوییم در حقیقت آموزش را ترکیبی از عناصر مختلفی همچون استاد، دانشجو، محتوا، روش‌های آموزشی، فضای آموزشی، بودجه، امکانات آموزشی، جو فرهنگی، محیط مناسب می‌دانیم که تحقق آن تحول جامعه را به بار می‌آورد. اما اگر تک بعدی نگاه کنیم این اتفاق نخواهد افتاد.   وی ادامه داد: دانشگاه زمانی می‌تواند رو به جلو حرکت کند که رابطه تنگاتنگی با مشکلات جامعه داشته باشد. ارتباط متقابل بین جامعه و اکوسیستم‌های خارج از دانشگاه موجب می‌شود تا دانشگاه نیز نقش اساسی خود را ایفا کند.   دانشجویان جامعه را متحول می‌سازند صالحی عمران ضمن تبریک روز دانشجو به تمام دانشجویان کشور خاطرنشان کرد: ان شاء الله دانشجویان همواره اشتیاقی که نسبت به آموزش عالی و تحصیل و کار علمی و پژوهشی دارند را همواره حفظ کنند و در جهت رفع مشکلات جامعه بکوشند. اگر دانشجو و دانشگاه در پروسه آموزش نقش فعالی داشته باشند کشور ضرورتا به مقاصد خود خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فنی حرفه ای روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند

ایسنا/کرمانشاه نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های بالای استان کرمانشاه در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگری می تواند منجر به تحول اقتصاد کرمانشاه شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی کیا امروز(۸ فروردین) در حاشیه بازدید از دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه، با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند آن را از سایر استان‌های کشور متمایز کند، اظهارکرد: در این استان از نظر تاریخی، طبیعی، فرهنگی، گردشگری خوراک و نیز صنایع دستی و ... جاذبه‌های بسیاری داریم که می‌تواند گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به کرمانشاه بکشاند.

وی افزود: در حوزه تاریخی تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا و بقعه مالک، در حوزه طبیعی غار قوری قلعه، سراب نیلوفر و آبشار پیران، در حوزه فرهنگی آداب و رسوم غنی مردم این دیار و در حوزه خوراک غذاهای بومی متعد تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های استان به شمار می‌روند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس تصریح کرد: در بحث صنایع‌دستی در این استان سه شهر ملی گلیم(هرسین)، تنبور(دالاهو) و گیوه(نودشه) و نیز دهکده ملی سازهای سنتی(فش) وجود دارد و قابلیت‌های زیاد دیگری در سایر رشته‌های صنایع‌دستی داریم که هرکدام می‌تواند در ایران به یک برند تبدیل شود.

وی با تاکید براینکه کرمانشاه می‌تواند از طریق گردشگری تحولی در اقتصاد خود بوجود آورد، عنوان کرد: کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است و از طرفی وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشور عراق این فرصت را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم از کشور عراق گردشگران زیادی را به سمت استان خود جذب کنیم.

نماینده مردم سنقر در مجلس خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری این قابلیت را دارد که از طریق آن اشتغالزایی خوبی را برای استان داشته‌ باشیم، استانی که همواره از نظر آمار اشتغال با چالش‌های بسیاری مواجه بوده‌است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که نگاه مجلس شورای اسلامی به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری چگونه خواهد بود، گفت: مجلس نگاه مثبتی به حوزه میراث فرهنگی دارد و در این راستا در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها، تسهیلگری و صدور مجوز و اعتبارات توجه خاصی به میراث‌فرهنگی و گردشگری خواهد داشت.

حسینی کیا درپایان از خدمات دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان به میهمانان نوروزی قدردانی کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی نوروزی با بیش از ۹۰ دانشجو + تصاویر
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود
  • هشدار سازمان بازرسی به وزیر بهداشت