Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۹۴ نفر ثبت نام کرده اند که برای هر کرسی ۴۱ نفر داوطلب هستند، گفت: در تبریز هم برای هر کرسی ۵۶ نفر ثبت نام کرده است. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علیار راستگو در نشست خبری تشریح روند ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی، از نهایی شدن ثبت نام 794 نفر در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: ثبت نام اولیه 4 نفر دیگر از تهران و تبریز در حال نهایی شدن است که تا این لحظه، 83 خانم 11 درصد از ثبت نام ها را تشکیل می دهند و 89 درصد بقیه ثبت نامی ها را آقایان تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فراوانی ثبت نام ها در 13 حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برای 19 کرسی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به ترتیب حوزه های انتخابیه تبریز، آذرشهر، اسکو با 336 نفر، مرند و جلفا با 71 نفر، مراغه و عجبشیر با 58 نفر، میانه با 49 نفر و اهر و هریس با 47 نفر بیشترین ثبت نام ها را دارد و بناب با 14 نفر کمترین ثبت نام انتخابات را به خود اختصاص داده است. 

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه 794 نفر ثبت نام کرده اند که برای هر کرسی 41 نفر ثبت نام کرده است، ابراز داشت: در تبریز هم برای هر کرسی 56 نفر ثبت نام کرده است که پس از تائید صلاحیت ها مشخص خواهد شد که چند نفر برای هر کرسی رقابت خواهند کرد.

نامزدهای مازندران اخلاق انتخاباتی را زیرپا نگذارنددادستان‌های مازندران برای اجرای عدالت در انتخابات تلاش کنندرمضان شجاعی از نامزدی انتخابات مجلس کناره‌گیری کردمرحله نخست انتخابات در مازندران بدون حاشیه برگزار شدانتخابات 98 - خراسان شمالی| آیا ثبت‌نام خارج از موعد صورت گرفته است؟

وی میزان تحصیلات ثبت نام کنندگان را یادآور شد و گفت: بیشترین فراوانی، تحصیلات فوق لیسانس با 635 نفر، دکترا با 98 نفر، حوزوی با 20 نفر و بقیه لیسانس با سابقه ایثارگری یا نمایندگی است.

راستگو در مورد سوابق ثبت نام کنندگان هم سخن گفت و افزود: 32 نفر از کاندیداها، دارای سابقه نمایندگی ادوار مجلس هستند و 172 نفر هم سابقه داوطلبی انتخابات مجلس را دارند.

وی با اشاره به اینکه گروه سنی 36 الی 40 سال با 189 نفر بیشترین آمار ثبت نام ها را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد: رده سنی 71 الی 75 سال هم با 2 نفر کمترین ثبت نام ها را شامل می شود. ضمن اینکه در شغل های ثبت نامی، کارمند با 304 نفر، بازنشسته با 72 نفر، استاد دانشگاه با 65 نفر، فرهنگی با 61 نفر، پزشک با 18 نفر و روحانی با 12 نفر بیشترین شغل های ثبت نامی را به خود اختصاص داده اند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 46 حوزه انتخابیه در 21 شهرستان و 25 بخش داریم افزود: در همه این حوزه ها هیئت نظارت و اجرایی تشکیل یافته و تمامی فرآیندهای انتخاباتی اجرا می شود، اما 13 حوزه ما مراکز حوزه انتخابیه است که هفت ماموریت بیش از سایر حوزه ها دارد که ثبت نام کاندیداها، بررسی صلاحیت ها و... از جمله آنهاست.

وی از آغاز روند بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئت های اجرایی از 17 آذر خبر داد و گفت: استعلامات از مراجع چهارگانه ناجا، دادستانی، ثبت احوال و وزارت اطلاعات آغاز شده و باید در عرض 5 روز پاسخ استعلامات را بدهند تا صلاحیت افراد بررسی شود.

راستگو با بیان اینکه در قانون انتخابات جدید هم برای کاندیداها و هم برای طرفداران قانون وجود دارد، ابراز داشت: بر اساس قانون انتخابات سال 95، پوستر عکس نباید بیش از 15*10 باشد و بقیه اقلام انتخاباتی تا ابعاد 50*70 امکان انتشار دارد، اجازه راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی وجود ندارد و بلندگوهای سیار خارج از ستادهای انتخاباتی تخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 هزار نفر عوامل دست اندرکار برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی خواهند بود، خاطر نشان کرد: آموزش های لازم برای افراد حاضر بر سر صندوق ها آغاز شده و تا انتخابات ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/111/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 8 حوزه انتخابیه، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد

به گزارش جماران؛ وزیر کشور گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

وی همچنین درباره مبلغ جرایم رانندگی افزود: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را مبنی بر فرهنگ سازی و توجه مردم عزیز به ضوابط رانندگی می دانیم ولی عده ای هستند که با عدم رعایت ضوابط از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز و ... موجبات ایجاد مشکل برای خودشان و دیگران را فراهم می کنند. بنابراین برابر شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد
  • وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 8 حوزه انتخابیه، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم