Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب‌الله خجسته‌پور روز دوشنبه در نشست تبیینی، اطلاع‌رسانی و خبری در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در پایان ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۳ نفر در حوزه انتخابی سمنان، مهدیشهر و سرخه، ۲۱ نفر در حوزه انتخابی گرمسار و آرادان، ۵۱ نفر در حوزه انتخابی شاهرود و میامی و  ۳۲ نفر نیز در حوزه انتخابی دامغان ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خجسته‌پور ادامه داد: از مجموع کل داوطلبان ثبت نامی ۱۲۵ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، چهار نفر دارای مدرک کارشناسی و با توجه به جانباز بودن معادل کارشناسی ارشد ، ۶ نفر دارای مدرک حوزوی و ۲۲ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا بودند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به بازه سنی داوطلبان حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در میان داوطلبان ثبت نامی در استان سمنان، ۴۱ نفر در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۹ نفر در بازه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۸ نفر در بازه سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۳ نفر در بازه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۵ نفر در بازه سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ۲۱ نفر در بازه سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، هفت نفر در بازه سنی ۶۱ تا ۶۵ سال، ۲ نفر در بازه سنی ۶۶ تا ۷۰ و یک نفر نیز در بازه سنی ۷۱ تا ۷۵ سال هستند.

قانون ابزار کلیدی در برگزاری انتخابات

خجسته‌پور با اشاره به اتخاذ تصمیم هایی از سوی نظام، تاکید کرد: برخی مواقع نظام به واسطه مشکلاتی مجبور به اخذ تصمیم هایی می‌شود، اما مردم با حاکمیتی که برآمده از رای مردم است همفکری داشته و تصمیم ها را بپذیرند.

وی با بیان اینکه گروه های مختلف از جمله رسانه‌ها افکار عمومی را نسبت به این مقوله قانع کنند، خاطرنشان کرد: اقناع افکار عمومی سبب افزایش مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود.

معاون استاندار سمنان گفت: میانگین مشارکت مردمی در ۱۰ دور گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی در کل کشور ۶۰ درصد بود، اما مردم این استان ۷۰ درصد مشارکت داشتند.

وی به جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: جنگ دشمنان علیه ایران اکنون جنگی اقتصادی است و امید می‌رود مردمی که شرایط اقتصادی هشت سال دفاع مقدس را پذیرفتند، این دوره را نیز پذیرا باشند.

خجسته‌پور تصریح کرد: رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت چهار کلید واژه مهم در برگزاری مراحل انتخابات است و قرار نیست از یکی از ارکان به نفع دیگری عبور کرد و قانون ابزار اصلی در این مساله است.

از ۱۵۷  داوطلب نمایندگی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۳۸ نفر مرد و ۱۹ نفر زن هستند، به عبارتی ۸۸ درصد داوطلبان مرد و بقیه زن هستند.

برای دوره دهمین  انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۰۹ نفر ثبت نام کردند که تنها چهار بانو بودند اما حضور بانوان برای ثبت نام در انتخابات این دوره، ۳۷۵ درصد افزایش داشت.

داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی از ۱۰ تا ۱۶ آذر ۹۸ فرصت داشتند در مراکز تعیین شده در فرمانداری‌ها، وزارت کشور و یا نمایندگی‌های سیاسی ایران در سایر کشورها ثبت نام کنند.

استان سمنان، با جمعیت ۷۰۲ هزار نفری، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد و برای هر کرسی در این دوره از انتخابات به طور میانگین ۳۹ نفر ثبت‌نام کردند.

جوان‌ترین داوطلب آقای ثبت نام کرده در این دوره متولد شهریور ۱۳۶۸ در حوزه انتخابی سمنان، مهدیشهر و سرخه است و مسن ترین داوطلب از حوزه دامغان  متولد ۱۳۲۷ است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان سمنان انتخابات گروه های مختلف وزارت کشور هشت سال دفاع مقدس قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهم اسفند ماه در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: مردم بار دیگر با حضور و مشارکت خود در انتخابات یازدهم اسفند ماه حماسه باشکوهی را رقم زدند که از حضور همه ملت ایران و به خصوص مردم شهرستان گناوه تقدیر می‌کنم.

امام جمعه گناوه ضمن تبریک به منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، برای وی در مسیر پیش رو آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به شأن قانونگذاری و نظارتی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با قانون گذاری مناسب، ریل گذاری خوبی را برای حرکت دولت به سوی پیشرفت و رفع موانع موجود انجام دهد.

وی یادآور شد: مردم ولی نعمت‌های انقلاب هستند و تلاش همه مسئولان باید در جهت گره گشایی از کار آنها باشد.

کد خبر 6078070

دیگر خبرها

  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد+ جزئیات
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد